• 0

Rechsvorm samen huren bedrijfsruimte

Hallo,

momenteel werk ik samen met een aantal zelfstandigen in een bedrijfsruimte en huren we werkplekken bij 1 van de jongens. Nu gaan we verhuizen en willen we de verantwoordelijkheid niet meer bij 1 persoon leggen, maar binnen een bepaalde rechtsvorm het huurcontract afsluiten. Daarmee willen we dus de huur afdragen en bovendien collectieve goederen mee financieren.

 

Bij deze dus de vraag wat de beste constructie is om dit te doen.

Tot dusver ben ik al zover:

- we zitten allemaal in de vrije beroepensector, dus kunnen we een maatschap vormen. Alleen willen we vertrekkende huurders/leden kunnen vervangen met nieuwe huurders/leden. Als deze niet in de vrije sector werkzaam zijn, dan kunnen we de maatschap niet meer gebruiken.

- cooperatieve vereniging: dan moeten we ook jaarstukken gaan publiceren en daar zitten we niet echt op te wachten

- stichting: volgens de KvK moeten we dan een ideeele doelstelling nastreven, wat we niet echt doen. Klopt dit?

- vereniging: dit lijkt tot dusver de meest voor de hand liggende vorm. Ook willen we een akte van oprichting laten opstellen door de notaris, dus dat dekt het ook.

 

Hopelijk kun jij, de lezer, hier nog aanvullingen op geven.

 

Alvast erg bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Met mijn bedrijfje ben ik, samen met nog een stuk of 20 andere zelfstandigen, gevestigd in De Klompenfabriek, een creatief bedrijvencomplex in Utrecht.

 

Een en ander is in een stichting gegoten. Onderstaand een deel uit onze huurovereenkomst met de doelstelling van de stichting:

 

“Stichting Ateliers op Zolder heeft tot doel het beheren van werkruimte en het scheppen van expositieruimten ten behoeve van beeldend kunstenaars die werken in het fabrieksgedeelte van het pand Weerdsingel W.Z. 33 a in Utrecht, en daarmee verwante activiteiten (statuten 10 juni 1993).”

 

Nieuw doel: het beheren van werkruimtes voor startende ondernemingen met een innovatieve inslag, en het stimuleren tot interactie onderling.

 

De huurders van de Stichting zijn tevens bestuurslid en hebben derhalve inspraak op alle zaken betreffende de Stichting. Daartoe wordt maandelijks vergaderd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.