Klant van me heeft een jaar en 1 maand geleden een nieuwe laptop gekocht van HP. Hele jaar geen problemen mee gehad, maar 1 maand nadat de jaar garantie voorbij is, gaat de videokaart kapot.
Uiteraard de HP technische dienst gebeld, en conclusie is dat het een bekend probleem is bij hun. Echter de klantenservice meld dat het geen erkend probleem is.. dus geen garantie, coulance oid.. U moet terug naar de leverancier.
Geen probleem dus want met de nieuwe Europese garantie wetgeving en bepalingen zou het apparaat gegarandeerd moeten zijn voor de levensduur (die voor een laptop op 3 jaar staat).
Dus de leverancier gebeld, die zich wat bot opstelde, en zich direkt beriep op het feit dat die garantie bepalingen klopte, ECHTER NIET voor zakelijk geleverde goederen alleen voor consumenten goederen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
qommuniqa
qommuniqa
Probleempje:
Klant van me heeft een jaar en 1 maand geleden een nieuwe laptop gekocht van HP. Hele jaar geen problemen mee gehad, maar 1 maand nadat de jaar garantie voorbij is, gaat de videokaart kapot.
Uiteraard de HP technische dienst gebeld, en conclusie is dat het een bekend probleem is bij hun. Echter de klantenservice meld dat het geen erkend probleem is.. dus geen garantie, coulance oid.. U moet terug naar de leverancier.
Geen probleem dus want met de nieuwe Europese garantie wetgeving en bepalingen zou het apparaat gegarandeerd moeten zijn voor de levensduur (die voor een laptop op 3 jaar staat).
Dus de leverancier gebeld, die zich wat bot opstelde, en zich direkt beriep op het feit dat die garantie bepalingen klopte, ECHTER NIET voor zakelijk geleverde goederen alleen voor consumenten goederen?
Klopt dit?
Groet en bedankt
Rick
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8073-europese-garantiebepalingen-laptop/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag