• 0

Europese garantiebepalingen Laptop

Probleempje:

Klant van me heeft een jaar en 1 maand geleden een nieuwe laptop gekocht van HP. Hele jaar geen problemen mee gehad, maar 1 maand nadat de jaar garantie voorbij is, gaat de videokaart kapot.

Uiteraard de HP technische dienst gebeld, en conclusie is dat het een bekend probleem is bij hun. Echter de klantenservice meld dat het geen erkend probleem is.. dus geen garantie, coulance oid.. U moet terug naar de leverancier.

Geen probleem dus want met de nieuwe Europese garantie wetgeving en bepalingen zou het apparaat gegarandeerd moeten zijn voor de levensduur (die voor een laptop op 3 jaar staat).

Dus de leverancier gebeld, die zich wat bot opstelde, en zich direkt beriep op het feit dat die garantie bepalingen klopte, ECHTER NIET voor zakelijk geleverde goederen alleen voor consumenten goederen?

Klopt dit?

Groet en bedankt

Rick

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8073-europese-garantiebepalingen-laptop/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Volgens mij heeft de verkoper inderdaad gelijk. Zeker nadat ik dit vond:

a) consument: iedere natuurlijke persoon die bij de onder deze richtlijn vallende overeenkomsten handelt voor doeleinden die geen verband houden met zijn beroep of bedrijf;

(http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexplus!prod!CELEXnumdoc&numdoc=399L0044&lg=NL)

Helaas..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar