• 0

Overeenkomst 3jr voortijdig verbreken: mag dat?

Ik heb met een klant een overeenkomst gesloten voor 3 jaar, na 18 maanden wil deze er echter vanaf. Nu is dit geen probleem mist hij de overige maanden betaald. Het blijkt nu dat de overeenkomst is getekend door een familielid en niet door de eigenaar zelf. Klant heeft wel altijd betaald en heeft ook provisie ontvangen.

 

Mijn mening is dat de overeenkomst gewoon geldig is, klant heeft een copy ontvangen etc. Nu beroept de klant ich op he feit dat hij de onderneming heeft verkocht en derhalve is stop gezet.

 

Wat kan je hiernu mee doen? Het zal wel uitdraaien op een rechtzaak.

 

[Edit: titel verduidelijkt]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als de zaak werkelijk verkocht is, is het misschien nog een idee onder welke condities deze verkoop geschiedt is en of de lopende verplichtingen hier ook in mee gegaan zijn, anders zal het een lastige zaak worden...immers een bedrijf dat niet meer bestaat sleep je niet zomaar voor de rechter....

Ook is het handig te weten welke rechtsvorm het bedrijf had...

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Ik heb met een klant een overeenkomst gesloten voor 3 jaar, na 18 maanden wil deze er echter vanaf. Nu is dit geen probleem mist hij de overige maanden betaald. Het blijkt nu dat de overeenkomst is getekend door een familielid en niet door de eigenaar zelf. Klant heeft wel altijd betaald en heeft ook provisie ontvangen.

 

Mijn mening is dat de overeenkomst gewoon geldig is, klant heeft een copy ontvangen etc. Nu beroept de klant ich op he feit dat hij de onderneming heeft verkocht en derhalve is stop gezet.

 

Uit wat je beschrijft, lijkt me dat zelfs als er destijds door een onbevoegde persoon is getekend, de onderneming het tekenen van de overeenkomst met jou heeft bekrachtigd door feitelijk steeds uitvoering te geven aan die overeenkomst.

 

Verder is overdracht van (de verplichtingen onder) een overeenkomst niet mogelijk dan met instemming van de crediteur - van jou, in dit geval. Dat hij zijn zaak heeft overgedaan, raakt jou dus niet, tenzij hierover in de overeenkomst andere afspraken zijn gemaakt.

 

Bij dit soort zaken hangt het altijd erg af van wat er op papier staat (niet alleen de overeenkomst zelf, maar ook latere brieven en e-mails etc) en bij welke (rechts)persoon er iets te halen valt.

 

Je kunt wel veel tijd en geld steken in een procedure tegen de oude contractspartner, maar als die vervolgens geen geld heeft, sta je alsnog met lege handen.

 

Is er nog een kans dat je het eens kunt worden met degen die het bedrijf heeft overgenomen of moet je het echt van je oude partner/klant hebben?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.