• 0

project voor ex-kankerpatienten: investeren/subsidie over de grens?

Wij zijn bijna zover een nazorg/vakantieplek voor mensen na kanker te openen. Hier kunnen survivors van kanker, familie en vrienden een paar dagen op adem komen. Op ons resort zijn ervaringsdeskundigen, ontspanningsmogelijkheden en de mogelijkheid andere mensen te ontmoeten. Het wordt een positieve plek waar je viert wat je allemaal nog wel kan. Een plek om met elkaar te praten en herkenning te vinden.

 

Net over de grens in Duitsland hebben wij een gepaste locatie gevonden. Onze investering ligt beneden de 500.000 en zijn momenteel met de laatste afwikkeling bezig, Duitse bank, om daadwerkelijk te kunnen starten. Wat mij wel opvalt is dat er bij de banken grote terughoudendheid is om mee te investeren. Ondanks dat wij voor ons project een TNS NIPO marktonderzoek hebben laten verrichten onder onze doelgroep, met een positief resultaat. Ons initiatief wordt ondersteund vanuit de Farmacie en stichtingangelsfound en heeft dus ook een goed starters kapitaal.

 

Mijn vraag:

Zijn er mogelijkheden vanuit de NL overheid om subsidie te verkrijgen, de duitse mogelijkheden zijn al onderzocht, voor een grensoverschreidend project?

Zijn er investeerders of participatie bedrijven die investeren in maatschappelijke projecten?

 

 

[edit mod] titel aangepast [/edit]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

De terughoudendheid van de financiers is gebaseerd op statistiek. Ondanks e mooie plannen en onderzoeken haalt het merendeel van de nieuwe resorts het niet. Hoe goed je verhaal ook in elkaar zit en wie je ook gaat blijmaken, zij hijken naar financials. Kosten en opbrengsten, bezettingsgraad en draagkracht van je gasten. Zijn daar vraagtekens, dan zijn ze (terecht) terughoudend.

 

Ik Nederland zijn geen (overheids) subsidies te vinden voor leasure projecten in Duitsland. Investeerders zoals wij die kennen lopen ook niet echt over van enthousistme voor dit soort projecten. Naar mijn mening zijn er maar een paar bronnen van risicodragend vermogen

- vrienden, fa,milie en eigen netwerk (80% van de nieuwe bedrijven vind hier de benodigde financiën)

- weldoeners, met name (ex)kankerpatiënten of hun familie die de weldaad van jouw formule onderschrijven

- sponsors die hun naam willen verbinden aan een goede doelenproject (erg moeilijk)

- patiënten verenigingen van (ex) kankerpatienten die weten hoe belangrijk zo'n resort kan zijn.

 

Goed nadenkken, goed plannen en een goed verhaal vertellen. Probeer je altijd in te leven in de behoefte van degene die je aanspreekt.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.