• 0

Na overname geen (schuld)verplichtingen meer?

Gast Verwijderd account

Door een, voor mij, enorm debiteurensaldo, kwam mijn bijna 3 jaar oude bedrijf financieel in de problemen. Geen kasgeld=geen betalingsmogelijkheid. De grootste problemen zijn al achter de rug, heb een flinke stap terug gedaan om er straks weer 2 vooruit te gaan, mijn advocaat heeft bij enekele debiteuren betalingsregelingen getroffen en de rest gaat naar het gerecht. Het duurt dus nog wel even voordat ik mijn geld ontvang.

 

Nu is er echter een buitenlands bedrijf (betrouwbaar, dit is uitgebreid gecheckt) dat alles over wil nemen, dus handelsnaam, klantenbestand, vorderingen en schulden etc. Dit zou betekenen dat ik helemaal schoon kan herbeginnen (ondernemen zit je immers in het bloed).

 

Mijn vraag is of ik er dan echt vanaf ben of dat ik na verkoop alsnog aansprakelijk ben voor de uitstaande rekeningen. Ik heb immers een eenmanszaak. Kan ik ook de schulden zo verkopen (met de rest natuurlijk) of kan men dan toch bij mij blijven vorderen? Tips zijn zeer welkom.

 

Entrance

 

P.S.: Ik heb dit maar bij algemeen gezet, daar ik niet wist of ik ergens anders wel goed zou zitten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Een eenmanszaak kan je volgens mij niet zomaar "overnemen". Een BV wel. In princiepe moet het mogelijk zijn om al je actva en passiva over te doen aan een derde. Ik weet alleen niet hoe waterdicht dat is en of je dan ook gevrijwaard bent van nieuwe claims. Lijkt me toch een lastige zaak. Als eenmanszaak ben je nou eenmaal in privé je verplichtingen aangegaan. Ik weet niet of je dat op deze wijze ongedaan maakt.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.