• 0

Financiering d.m.v. sponsorplan

Inmiddels ben ik behoorlijk lang bezig met een website over geld en beleggen, die ik samen met twee jongens aan het bouwen ben.

 

Probleem is dat wij allen pas afgestudeerd zijn en te kort kapitaal hebben om ons plan uit te voeren zoals wij dit graag zouden willen. Aangezien adverteerders vinden op dit moment moeilijk is, heb ik een alternatief plan bedacht om sponsors te vinden. Momenteel ben ik bezig dit ‘sponsorplan’ te schrijven.

 

In het kader van dit ‘Partnership programma’ gaan wij op zoek naar zes bedrijven die de website in het eerste jaar van ons bestaan zal voorzien van advertenties. Een ‘official partner’ mag exclusief adverteren op de gehele website. Deze zes sponsors zijn dus de enige adverteerders in het eerste jaar. Voor dit ‘official partnership’ vragen wij een vast bedrag. Het geld dat wij met dit sponsorplan generen hebben wij nodig om onze onstuimige groei mogelijk te maken.

 

Heeft er iemand ervaring met een soortgelijk sponsorplan? Wordt dit vaker gedaan?

 

Zijn er eventueel mensen die mijn plan straks willen beoordelen? Zelf ben ik er van overtuigd dat deze vorm van adverteren aantrekkelijk is voor zowel adverteerder, als voor ons. Wij hebben immers een zekerheid van inkomsten vanaf dag 1, de adverteerder heeft de kans om voor een laag bedrag een enorme exposure te krijgen bij succes. Alvast bedankt.

Groeten,

Joris

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heeft er iemand ervaring met een soortgelijk sponsorplan? Wordt dit vaker gedaan?

 

Het wordt vaker gedaan, zeker. Ik ken het verschijnsel alleen als advocaat van de sponsorende partijen, dus over de voorbereiding van het plan kan ik je niet zoveel vertellen.

 

Zoals ik het gezien heb, ging het steeds over media (internet, narrowcasting, tv, radio) waarbij de kleine partij met een idee maar zonder geld een grote leverancier advertentieruimte op het medium aanbood.

 

Bijvoorbeeld: kabelboer levert gratis diensten in ruil voor x minuten reclame per maand; telefoonboer betaalt een bedrag in ruil voor advertenties bij oproepen product Y etc.

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik het gezien heb, ging het steeds over media (internet, narrowcasting, tv, radio) waarbij de kleine partij met een idee maar zonder geld een grote leverancier advertentieruimte op het medium aanbood.

 

Bijvoorbeeld: kabelboer levert gratis diensten in ruil voor x minuten reclame per maand; telefoonboer betaalt een bedrag in ruil voor advertenties bij oproepen product Y etc.

 

Dat is inderdaad de mooiste manier. Zo doen we het niet alleen regelmatig bij de lokale omroep waar ik dingen doen (nieuwe switch nodig? Groothandel leuk dealtje geven met radiospotjes!), maar ook de website die ik nu met een kennis aan het opzetten ben.

We hebben zelf niet de ruimte om het startkapitaal op te hoesten, dus zoeken we (exclusieve) adverteerders. Vandaag het eerste deel verkocht (á € 500,00, zonder dat de site al te zien is!), en de rest gaat ook nog wel lukken. Vraag is of je een doelgroep hebt die adverteerders aanspreekt. Is dat zo, zoek dan de (potentiele) adverteerders goed uit, en benader ze zoveel mogelijk persoonlijk. Maak goed duidelijk wat de kracht van jouw product is, vooral qua advertentiedoelgroep. Dan zijn er veel bedrijven die genegen gaan met je in zee te gaan.

Wellicht dat het wat makkelijker te realiseren is als het een enigszins lokaal project is, aangezien ondernemers uit de regio naar mijn mening hier meer voor open staan dan de wat 'grotere' bedrijven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.