• 0

ict problematiek productie ondernemingen

Momenteel ben ik bezig om te inventariseren waar de graad van ICT ligt in de kleine productieondernemingen. Ik bedoel de groep van 10 tot 75 werknemers waar 5 tot 15 mensen van de automatiseringsoplossing gebruik maken.

 

Zijn er ondernemers die mij de input willen geven, waar bij deze bedrijven de knelpunten zitten en de verbeterpunten die met ict behaald kunnen worden?

 

Ben benieuwd naar de reacties

Leon Hillebrand

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het probleem is vaak dat men:

1. Weinig budget heeft "Het werkt toch altijd al zo...."

2. Vaak relatief weinig innoveren in dit soort dingen. (Zie quote 1 ;) )

3. Weinig kennis hebben van de mogelijkheden en waar te beginnen bij die duizenden ICT bedrijfjes.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Leon,

 

Het is mij een beetje vaag met wat je precies bedoeld, de graad van ict is wel erg algemeen, mijn advies is wees specifieker met je vraagstelling, en doe eventueel marktonderzoek.

 

Wat ik wel kwijt kan als ict consultant, is dat in het mKb segment, met de nadruk op K, vaak ict als een onnodige kostenpost gezien wordt en niet als hulpmiddel om bedrijfsprocessen en de ondernemers te helpen efficienter te werken.

Vaak gaat er ook veel geld mee gemoeid, en is het lastig om de tco en roi goed en helder weer te geven. of dit gebeurd en hoe is ook in sommige gevallen lastig meetbaar.

 

Mij inziens zijn er een aantal knelpunten;

 

Beperkte kennis van de mogelijk en onmogelijkheden bij de indernemer

 

Te ingewikkelde en dure oplossingen aangeboden door ict partners, er wordt vaak te technisch gedacht terwijl er probleem-oplossing mode gedacht moet worden.

 

Geen goede afstemming, cq inventarisatie van de wensen, eisen, omgeving.

 

Partneren op nivo van de klant en organisatie.

 

Focus.

 

 

Er zijn natuurlijk nog veel meer zaken te bedenken, maar ik denk dat dit wel een aantal belangrijke punten zijn.

 

Groetjes martijn

 

Link naar reactie
  • 0

Beste LM ....,

 

Over het algemeen begeef ik me meer bij de corporate manufacuting ondernemingen maar ik kan mezelf wel enigzinds een voorstelling maken van problematiek aangaande de kleine industrie;

 

Net als alle andere verticals kampt men met de vraag, uitbesteden of in huis.

Schets een duidelijk verschil zal ik je willen aanraden.

 

Voor meer concretere vragen kun je natuurlijk altijd opnieuw je vraag stellen

 

Dennis K

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.