• 0

boekhouding van ez naar vof

onlangs van mn eenmanszaak een vof gemaakt per 1 april.

 

omdat het halverwege het jaar is, wou ik een nieuwe boekhouding voor de vof opzetten (ik doe zelf mijn boekhouding in excel).

 

Voor de ez had ik een aparte priverekening bij de postbank, omdat het allemaal redelijk kleinschalig is/was.

Maar omdat het nu vof is, heb ik een zakelijke rekening geopend bij de postbank.

Hier stond niet per 1 april direct geld op, en eventuele rekeningen zijn hierdoor door de oude priverekening (van de ez dus) betaald.

 

Hoe boek ik dit soort dingen in?

Is dit het slimst om het te boeken op mijn eigen grootboekrekening prive?

Of zit ik dan met het probleem dat ik dingen prive ontvang (omdat er ook bedragen van debiteuren zijn ontvangen op de oude rekening) en daar dus ib over moet betalen

 

is er een andere manier om dit op te lossen..?

 

 

ik wil de boekhouding gescheiden houden om de winst eerlijk te kunnen verdelen aan het einde van het jaar aangezien er ook kosten en inkomsten zijn voor 1 april.

 

maar goed..help dus..?

 

edit: bedenk me net da tje over de winst ib betaald, niet over wat je prive opneemt of stort..

dus dan is het prive boeken(in beide boekhoudingen?) toch een juiste oplossing???

zonder nadelige gevolgen of iets dergelijks?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.