• 0

Werknemers verzekeringen BV

Beste Allen,

 

Na het zoeken op dit forum of ik een vraag heb die al ooit iemand gesteld heeft, kwam ik tot de conclusie dat ik dat niet kan vinden.

 

Het volgende is aan de hand.

Op dit moment ben ik dga in mijn eigen bv (A). Deze BV gaat een belang nemen van 10% in een andere bv (B). B heeft 4 aandeelhouders met ieder 25% aandelen. 1 van de vennoten stapt eruit, dus grofweg wordt de verdeling 30 30 30 10. Volgens iedereen een prima verdeling. Nou was ik vanmorgen bij de accountant om dit voor te leggen en hij kwam met het volgende. Op het moment dat een ieder 25% van de aandelen heeft is het zo dat het UWV zegt dat je geen werknemersverzekeringen hoeft te betalen. Kortom iedere deelname stuurt een factuur voor de management fee en iedereen gelukkig. Echter doordat de verhoudingen nu scheef liggen betekent dit (volgens de accountant) dat opeens iedereen werknemer van B is (iedereen is benoemd als statutair directeur van B (ik dus ook)).

 

Kortom ik kom in dienst van B deze draagt werknemers belastingen af etc. en A is er alleen om de aandelen in onder te brengen en de winst in uit te laten keren.

 

Nou is mijn vraag of dit verhaal klopt. Ik kon het in ieder geval nergens terugvinden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dat klopt volggens mij niet. Als je DGA bent en je werkt voor de zaak, moet je belasting en sociale lasten betalen. (Zoek op het forum onder "dga salaris"). 11 pagina's met topics over het onderwerp.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.