• 0

Waar rekening mee houden: van salaris naar vergoeding

Beste Higherlevellers,

 

Ik zit met een vraagstuk waar ik niet 123 een antwoord op kan vinden, wellicht dat iemand hier mij de juiste richting kan aangeven.

 

Op het moment ben ik 50% van een VOF, naast de VOF ben ik werkzaam voor een werkgever waar ik een salaris van ontvangen (vaste baan dus).

 

Nu is de situatie daar dat ik voor een X aantal uur voor een werkgever aan de gang kan gaan om zo wat vaste inkomsten te behouden om zo veilig mogelijk over te gaan op geheel zelfstandigheid, de vaste baan vervalt dus in deze.

 

We hebben ervoor gekozen om de klant in kwestie maandelijks te factureren en mijn persoon een vergoeding te geven vanuit de VOF.

Een BV vorm is vooralsnog niet interessant voor ons gezien de fiscale consequenties. We willen dus nog even vasthouden aan de VOF rechtsvorm.

 

Nu veranderd er dus wel het één en ander mbt mijn inkomsten, denk hierbij aan de premies, verzekeringen en belastingen die nu betaald worden door m'n werkgever.

 

Mijn vraag is dus, waar moet ik rekening mee houden als ik mezelf een vergoeding betaal vanuit de VOF? Hoe moeten de premies, verzekeringen en belastingen geregeld worden? Doe ik dit zelf of moet dit vanuit de VOF geregeld worden?

 

Ik wil naar een situatie gaan waarin ik in principe een netto bedrag over hou als nu, daarbij natuurlijk wel alle fiscale zaken op een rijtje.

 

Links naar informatiepagina's en/of tips zijn gewenst zodat dit grijze gebied voor mij geen vraagtekens meer kent.

 

alvast bedankt :)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.