• 0

Snapshots from the future: voorspellingen voor 2030

Via The Business Innovation Insider las ik over een boek genaamd Snapshots fra fremtiden (lees meer) waarin zeven scenario's over het leven in 2030 worden omschreven, geschreven door de Deense 'futurist' Peter Hessendahl. Zijn scenario's:

 

Your memories as a multimedia presentation. The liferecorder is an electronic gadget descending from the mobile phone, the iPod and the camcorder. It is capable of recording and storing every action, appointment or experience in your life.

 

Digital aura. No more fumbling with keys, mobile phones or portable computers. Use your digital aura to signal to everything and everyone.

 

As you wish it. Rebuild your car in ten minutes, have the colors of your nail polish change with your mood – or create your own line of furniture as if it was built from LEGO bricks.

 

Pharming. Future farmers grow artificial meat from the molecular level – and energy is a major cash crop. It’s hard to recognize the old country side.

 

Our extended nervous system. Wearing the scanner net you can sense what others feel – or you can control a robot or virtual character.

 

Drugged. Welcome to a future where taking drugs to perform at your best is… natural.

 

Robo-pet, man’s best friend. Our surroundings come alive. Toys will speak, systems will think, and we will become very emotionally attached to our robots.

 

Ongetwijfeld lopen hier ook wel futuristen rond, ben erg benieuwd wat zij hiervan vinden! :-)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hoi Jeroen,

 

Vorige week heb ik een documentaire op televisie gezien over een bejaarde dame die meedeed aan een soort AIBO-experiment.

 

De vrouw gaf aan dat ze enorm blij was met de robothond van Sony en dat ze de mechanische viervoeter zelfs meenam naar de bingo. Ze voelde zich ook niet meer alleen. Helaas heb ik niet de complete aflevering bekeken.

 

Maanden geleden las ik op internet over een experiment met een gemodificeerde AIBO. Deze hond zou de gezondheid van zijn "baasje" in de gaten kunnen houden. Wanneer de hond merkt dat er iets aan de hand is, kan het beest contact opnemen met een alarmcentrale.

 

Gr.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 83 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.