• 0

Import parels vanuit China

Ik ben bezig me te oriënteren op importeren van parels uit China. Ik woon hier (in China) al enige tijd en heb inmiddels flink wat contacten opgedaan. Zodra er een einde komt aan mijn verblijf hier wil ik (vanuit Nederland) parels gaan importeren. Ik ben al een tijd bezig met informatie hierover te zoeken en heb ook al de infopakketten bij de KvK besteld en me aangemeld voor een importseminar. Probleem is alleen dat ik moet wachten tot ik weer in Nederland ben voor ik over al die informatie kan beschikken. En ik heb inmiddels al wat vragen waar ik een antwoord op zoek. Dus als er iemand is die alvast een tipje van de sluier op kan lichten..., graag!

 

1. Eén van de leveranciers kan de goedkopere parels direct verschepen naar Rotterdam. Hoe gaat het dan verder? Wordt ik op een dag door iemand gebeld die me vertelt dat ik ze op kan halen en waar ik ze op kan halen? Of moet ik daar zelf van tevoren achteraan?

2. Hoe dien je de spullen in Rotterdam in te klaren?

3. De duurdere parels wil ik na aankoop zelf mee terugnemen in de handbagage. Hoe moet je dit op Schiphol inklaren? Kan dat 'gewoon' door via de rode 'Goods to declare' poort te lopen en af te rekenen of moet je iemand in de arm nemen die het voor je inklaart?

 

Alvast bedankt,

 

Sheila

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Sheila,

 

Is niet zo heel moeilijk hoor...

 

1) Verschepen? ik zie dan een container met parels aankomen ;D

nee dat zal wel een pakket worden wat door UPS of FEDEX oid. verstuurd wordt vanuit China. Deze transporteurs doen alle douane afhandelingen voor je, en leveren dan tot aan de deur! makkelijk dus.

2) Inklaren doen hun dus, BTW en invoerrechten moet je dan aan hun betalen of middels je BTW code nummer.

3) hoe dat precies gaat als je bij de douane op Schiphol komt weet ik niet!

 

Let wel goed op dat je misschien een export vergunning voor China moet hebben, en een import vergunning moet hebben voor Nederland!

Zorg wel dat je ALLE dokumenten hebt!! anders worden ze niet ingevoerd! Wellicht dat je eens kunt bellen met FEDEX of DHL om te vragen welke dokument zij nodig hebben.

Mogen parels gewoon ingevoerd worden??

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

;D Een container vol ... ;D

Nee dus. Maar wel een paar m3. En omdat dit toch wel een paar honderd kilo is wordt UPS, DHL, etc wel erg duur. Vooral omdat dit om de goedkopere parels gaat. Qua prijs zeg maar vergelijkbaar met glazen kralen. Dus toch met de boot mee.

Exporteren kan zonder vergunning. Importeren hopelijk ook, daarover kan ik echt helemaal niets vinden op internet. Het is natuurlijk wel een door dieren gemaakt product dus ik zal er nog eens flink op doorzoeken.

Link naar reactie
  • 0

Dan wordt het waarschijnlijk verschepen. Is geloof ik de goedkoopste oplossing. Je zou kunnen zoeken naar een transporteur die een container met kleine zendingen naar Nederland aan het verzamelen is.

 

Als het dan hier in Nederland aankomt, gaat deze transporteur het voor je inklaren, en moet je de invoerrechten en BTW betalen.

Daarna zul je het moeten ophalen of verdere afspraken maken dat ze het thuis brengen.

 

Succes,

 

Rick

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.