sheila

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Female

sheila's trofeeën

  1. Ik kwam vorige maand in het vliegtuig onderweg naar China aan de praat met iemand die ook schilderijen uit China importeert. Een groot probleem is de chemische lucht die van verse schilderijen afkomt nadat het een tijd afgesloten (in een container dus) is bewaard. Dat leverde grote problemen (en extra kosten) op bij het invoeren. Probleem 2 was de verpakking. Zijn schilderijen werden voorzien van dun (enkellaags) karton wat bij aankomst al grotendeels gescheurd was. En als laatste worden er steeds vaker 'schilderijen' geprint op canvas en voorzien van een laklaag die het idee geeft dat het een echt geschilderd schilderij is, ipv een geprinte versie. Helaas geen praktische vervoerstips, maar misschien kun je hier toch je voordeel mee doen.
  2. ;D Een container vol ... ;D Nee dus. Maar wel een paar m3. En omdat dit toch wel een paar honderd kilo is wordt UPS, DHL, etc wel erg duur. Vooral omdat dit om de goedkopere parels gaat. Qua prijs zeg maar vergelijkbaar met glazen kralen. Dus toch met de boot mee. Exporteren kan zonder vergunning. Importeren hopelijk ook, daarover kan ik echt helemaal niets vinden op internet. Het is natuurlijk wel een door dieren gemaakt product dus ik zal er nog eens flink op doorzoeken.
  3. Ik ben bezig me te oriënteren op importeren van parels uit China. Ik woon hier (in China) al enige tijd en heb inmiddels flink wat contacten opgedaan. Zodra er een einde komt aan mijn verblijf hier wil ik (vanuit Nederland) parels gaan importeren. Ik ben al een tijd bezig met informatie hierover te zoeken en heb ook al de infopakketten bij de KvK besteld en me aangemeld voor een importseminar. Probleem is alleen dat ik moet wachten tot ik weer in Nederland ben voor ik over al die informatie kan beschikken. En ik heb inmiddels al wat vragen waar ik een antwoord op zoek. Dus als er iemand is die alvast een tipje van de sluier op kan lichten..., graag! 1. Eén van de leveranciers kan de goedkopere parels direct verschepen naar Rotterdam. Hoe gaat het dan verder? Wordt ik op een dag door iemand gebeld die me vertelt dat ik ze op kan halen en waar ik ze op kan halen? Of moet ik daar zelf van tevoren achteraan? 2. Hoe dien je de spullen in Rotterdam in te klaren? 3. De duurdere parels wil ik na aankoop zelf mee terugnemen in de handbagage. Hoe moet je dit op Schiphol inklaren? Kan dat 'gewoon' door via de rode 'Goods to declare' poort te lopen en af te rekenen of moet je iemand in de arm nemen die het voor je inklaart? Alvast bedankt, Sheila [titel verduidelijkt - mod]
  4. Ik ben al tijd op zoek naar een manier om goederen uit China te laten komen. Maar ik kom totaal niet tot een schatting van de transportkosten. De meeste bedrijven willen wel offertes sturen, maar ik zit nog in de planningsfase en heb dus geen lading klaarliggen die volgende week al moet komen. Ook de voor de hand liggende bedrijven (Fedex, TNT, UPS, etc) geven online geen info. Het gaat om enkele onregelmatige zendingen per jaar van 200 tot 500 kilo, ong. 3 à 4 m3. Het moet aan de deur (in Nederland) afgeleverd worden. Zo goedkoop mogelijk (natuurlijk, we willen veel voor weinig ;) ). Het mag lang duren. Iemand enig idee van de transportkosten? Alvast bedankt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.