• 0

Nu bestellen, in 2007 betalen - mag dat?

Gast Verwijderd account

Ik overweeg voor mijn webhostingbedrijf een actie op te zetten waarbij klanten dit jaar een webhostingpakket kunnen bestellen, die zij pas in 2007 hoeven te betalen. Het webhostingpakket wordt dan pas geleverd nadat wij een ondertekend contract van de klant retour hebben ontvangen.

 

Wat ik mij nu afvraag is:

 

1) Mag elk bedrijf in Nederland een dergelijke actie organiseren, of is hiervoor een vergunning vereist?

2) Wanneer moet ik de klant een factuur sturen en wat moet hier (voor betalingstermijn) op komen te staan?

3) Wanneer een klant na een jaar zijn webhostingpakket niet betaalt, mag ik hem hier dan met terugwerkende kracht contractuele rente voor in rekening brengen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wij hebben een poosje terug voor een woning die in de verhuur zou komen een showroomkeuken bij profijtmeubel gekocht en daar hebben ze precies dezelfde actie.

 

Ikzelf ben opgevoed om uit te geven wat je hebt en geen kredietgrappen, behalve hypotheek op je eigen huis(just to let you know;D).

 

Heb even een babbeltje met de verkoper gemaakt over het systeem --> in de toekomst betalen en bij hun werkt het als volgt:

Klant wordt door profijtmeubel opgegeven bij een kredietverstrekkend bedrijf(zijn twee grote in nl en net nu ik de namen wil noemen, ben ik ze even kwijt) en deze voeren alla minute een bkr-check op je uit. Kom je door de BKR heen, dan mag je voor ca. 30 euro registratiekosten aan de actie meedoen.

 

Maar(en daar wil ik eigenlijk naar toe met mijn verhaal): Waarom is dit zo interessant voor deze kredietverstrekkende bedrijven, om voor slechts 30 euro een jaar lang de betaling van bijvoorbeeld een lederen bankstel voor te schieten. Nu komt het:

 

60% betaald niet, nadat de actieperiode is afgelopen en wat betekend dat: 16% rente... Dit was 21%, vandaar het gemopper van Wehkamp en Neckermann een tijdje geleden hierover.

 

Daar komt het volgende ook nog bij. Hoe interessant is dit voor jou als ondernemer. Trek je er veel meer klanten door? Ik denk dat je veel mag gaan adverteren om hier extra klanten door te trekken.

 

Laat ik het zo zeggen: Reselleraccount 1000Mb met 10000Mb/mnd verkeer kost mij 90 euro per jaar, kortom bijna niks als je nagaat dat er meerdere sites op staan. Veel van dit soort klanten kopen hostingpakketjes van ca. 40 euro per jaar(met dit soort klanten bedoel ik natuurlijk de klanten die op dit soort kredietadvertenties afkomen) of misschien nog wel minder.

 

Mijn conclusie: Mensen die geld voor een hostingpakket hebben(ook bij bedrijven met goede service is hosting niet zo duur meer) die gaan echt geen moeite doen om voor 40 euro, dit een jaar later te mogen betalen. Mensen met geen geld komen hier echter wel op af. Dus gegarandeerd veel gesodemieter met dit soort acties. Als je deze actie in eigen hand houdt, dan kan het je achteraf wel eens meer kosten als dat het kan opleveren(heb ik het nog niet eens over wat voor uurloon je voor jezelf mag neerzetten om achter deze aan te moeten).

 

Hoe het juridisch verder in elkaar zit weet ik niet, maar wou dit verhaal even met je delen.

 

PS. Ga hiervoor niet zelf contracten opstellen, laat een opstellen door iemand die er echt verstand van heeft, anders ga je nat(kan drentse uitspraak zijn, maar als je goed nadenkt je wel wat ik bedoel.

Link naar reactie
  • 0

Mensen die geld voor een hostingpakket hebben(ook bij bedrijven met goede service is hosting niet zo duur meer) die gaan echt geen moeite doen om voor 40 euro, dit een jaar later te mogen betalen. Mensen met geen geld komen hier echter wel op af.

 

Dat lijkt me inderdaad ook, hostingkosten voor het gemiddelde bedrijf lopen niet zodanig op dat langdurig uitstel van betaling veel nut heeft, dus een heel sterk verkoopargument is het niet.

 

En de mensen die in 2007 niet gaat betalen, daar zit je mooi mee opgescheept. Uiteraard kun je ze afsluiten, maar dan verhuizen ze naar elders en zit je met een openstaande rekening die je via de rechter kunt gaan halen (en dat lijkt me zelden rendabel).

 

Persoonlijk zou ik liever iets als een gratis proefperiode (van een maand oid) zien, zoiets heeft voor een klant reeel nut om ergens vanaf te kunnen als het toch niet bevalt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.