• 0

Aanbiedingsbrief uurtarief

Gast Verwijderd account

Tot nu toe heb ik altijd gewerkt met offertes op basis van een vast bedrag. Echter komt er nu de vraag om een "offerte" te sturen met mijn uurtarief. Ik zou dan ter plaatse mijn werkzaamheden uit moeten voeren en dus ook de faciliteiten ter plaatse gebruiken.

 

Hierover heb ik 4 vragen:

  • Hoe stel je een offerte op terwijl je alleen je uurtarief kenbaar wil maken. Ik denk dat dit in een soort briefvorm moet en dan met een paar voorwaarden. Maar hoe denken anderen er over en zou er ergens een voorbeeldbrief vandaan te toveren zijn.
  • Is het gebruikelijk(wenselijk) de reiskosten van "huis" naar de locatie ter plaatse in rekening te brengen danwel in het uurtarief te intergreren.
  • Is het gebruikelijk(wenselijk) de reiskosten voor de werkzaamheden zelf in rekening te brengen danwel in het uurtarief te intergreren.
  • Stel dat ik reiskosten afzonderlijk van uurtarief maak, wat is dan een gebruikelijk tarief?

 

Bij voorbaat dank voor alle suggesties/antwoorden!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je normaalgesproken vanuit een eigen kantoor of huis werkt, lijkt het me gebruikelijk reiskosten te berekenen. In dat geval bestaan reiskosten uit 2 componenten: daadwerkelijke kosten (benzine etc), en de tijd die dat reizen kost.

 

Als je voor de klant op een vaste locatie gaat werken kun je zelf wel een inschatting maken hoeveel je autokosten en tijdverbruik voor die reis zijn, en proberen daar tov de oprachtgever iets redelijks van te maken.

 

Je offerte zal dat bestaan uit een beschrijving van welke werkzaamheden je precies gaat uitvoeren, en wat de kosten (en reiskosten) daarvoor zijn.

Link naar reactie
  • 0

Tot nu toe heb ik altijd gewerkt met offertes op basis van een vast bedrag. Echter komt er nu de vraag om een "offerte" te sturen met mijn uurtarief. Ik zou dan ter plaatse mijn werkzaamheden uit moeten voeren en dus ook de faciliteiten ter plaatse gebruiken.

 

Hallo Emiel,

 

WIL je wel op uurtarief basis werken? Ik vraag dit omdat als klanten vragen om een uurtarief terwijl je normaal op (project)resultaat werkt, dit kan betekenen dat ze nog niet overtuigd zijn van wat je kunt. Plus de mogelijkheid van een hoop gezeur ("je werkt wel veel veel uren, hoor, voor wat je produceert") en tijdverantwoording.

 

Waarom wil de klant zo graag je uurtarief weten? Dat zou eigenlijk niet interessant moeten zijn (hangt ook af van de branche natuurlijk).

 

Groet,

Fred

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

WIL je wel op uurtarief basis werken? Ik vraag dit omdat als klanten vragen om een uurtarief terwijl je normaal op (project)resultaat werkt, dit kan betekenen dat ze nog niet overtuigd zijn van wat je kunt.

 

Ja in dit geval is op uurbasis de meest logische keuze, ik zou in deze op locatie gaan werken met de faciliteiten te plaatse. En ik weet ook niet precies over hoeveel werk het gaat.

 

Maar ik zit dus vooral te stoeien met hoe de brief er uit moet gaan zien.

 

Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar standaard brieven hiervoor.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.