• 0

Externe analyse in marketingplan

Beste mensen,

 

Ik ben bezig met een een strategisch plan dat ik als opdracht moet doen voor een module. Ik heb voor het bedrijf getronicsPinkroccade gekozen.

Nu zit ik een beetje vast met de externe analyse. Ik ben nu een beetje aan het kijken naar externe omgevingsfactoren. Hierbij komen de volgende factoren aan bod:

 

  • Demografisch
  • Economisch
  • Technologisch
  • Sociaal cultureel

Er is een onderdeel en dat is "politiek juridisch" wat voor omgevingsfactoren vallen hieronder in het kader van externe analyse?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Doel van zo'n module is dat je wat je op school hebt geleerd in de praktijk brengt. Dus als je terugdenkt aan de college's, lessen, etc. dan moet daarin het antwoord op je vragen besloten liggen.

Dit forum is bedoeld voor ondernemers met vragen die iets minder triviaal zijn dan die van jou. Ik zou je zo tien eenvoudige manieren kunnen geven om de antwoorden op je vragen te vinden, maar je opleiding heeft liever dat je die antwoorden zelf vindt, toch?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Doel van zo'n module is dat je wat je op school hebt geleerd in de praktijk brengt. Dus als je terugdenkt aan de college's, lessen, etc. dan moet daarin het antwoord op je vragen besloten liggen.

Dit forum is bedoeld voor ondernemers met vragen die iets minder triviaal zijn dan die van jou. Ik zou je zo tien eenvoudige manieren kunnen geven om de antwoorden op je vragen te vinden, maar je opleiding heeft liever dat je die antwoorden zelf vindt, toch?

 

Hmm, jammer dat men zo reageert. Als je alles in een college leert, dan had ik dat zo wel een op een kunnen overnemen. Toch lijkt alles niet zo simpel als het is. Ik weet ook hoe een ondernemingsplan of een marketingplan eruit ziet. Heb ik ook geschreven. Alleen nu heb ik gewoon even hulp nodig, in de vorm van een hint. Waar aan moet je denken bij politiek juridische omgevingsfactoren?

Ik vraag toch niet om een heel plan voor te kauwen?

Link naar reactie
  • 0

 

Beste jjsanders,

 

Inderdaad naar dat U naar een ander forum verwezen wordt, dus bij deze :

 

Politiek juridische factoren zijn (komende) veranderingen in wetgeving opgelegd door de politiek, die een (positieve of negatieve) impact hebben op de bedrijfsvoering. (zoiets is het in theorie, maar de overige gebruikers bevoorkeuren het praktisch te willen houden).

 

Politiek juridische factoren spelen in sommige bedrijfstakken (denk aan de chemische industrie en de immer veranderen milieuwetgeving) een grotere rol dan in andere industrie takken (in uw geval automatisering).

 

Stel : U heeft een chemisch fabriekje staan en heeft een zekere uitstoot koolstof dioxide en een beetje zwavelnitride. Dat hoeft geen probleem te mits U voldoet aan de milieuvoorschriften. Nu kan het zijn dat in de EU of de Nederlandse regering de regels voor uitstoot aanscherpt. Dan kan U in de problemen komen. Of Uw product is een type kunstmest, wat helaas na 2008 niet meer gebruikt mag worden, door veranderende regelgeving.

 

Ik wil U niet alles voorzeggen, dus aan U de taak om uit te zoeken of er in de komende tijd regelgeving gaat veranderen die nadelig (of voordelig) kan zijn voor GetronicsPinkRoccade.

 

Succes,

 

B.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.