• 0

Aansprakelijkheid na uittreding uit VOF

Beste mede ondernemers,

 

In 2000 heb ik samen met een kennis een VOF opgericht zonder enige vorm van contract. Ik ben erg goed van vertrouwen. In feb. 2004 ben ik uitgetreden uit de VOF en is mijn voormalige compagnon onder de zelfde naam verder gegaan als EZ.

 

Eind december 2005 kreeg ik een brief van een incassobureau. Of ik 8000 euro wilde betalen; een openstaande post van een BMW die op de toenmalige VOF stond. Ik wist van niets, ik deed de boekhouding niet.

 

Van de week kreeg ik, na veel brieven over en weer (ik heb niet getekend voor de bmw, ik wist van niets...), een dagvaarding.

 

Ik ga er vanuit dat na uittreding alle contracten overgaan op diegene die de firma voorzet.

 

Is dat correct, wat wordt mijn verweer?

 

 

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Helaas, bij het aangaan van een VOF ben je beide hoofdelijk aansprakelijk voor het doen en laten van elkaar.

 

Als deze BMW gekocht is door de VOF of middels de VOF in de tijd dat jij een vennoot was, ben je hiervoor aansprakelijk te stellen. Ook voor ALLES wat er in de tijd van de VOF gedaan is!

 

Dus mocht er nog wat oud zeer zijn, regel dat dan.

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.