• 0

Opgedane inspiraties op vakantie!

Weer terug van weg geweest!

Nog leuke ondernemende ervaringen opgedaan als tourist?

Die van mij waren:

In Oostenrijk

1. Zomer rodelen.

Van een groene berg in een bakkie zitten die op een gelijder van een berg afsjeesd. In het midden van het bakkie een rem, als je die loslaat, sta je stil. Goed naar voren duwen dus:-) Jammer dat je (waarschijnlijk nog) niet met ze tween tegenlijk naast elkaar kunt, om de snelheid wat op te voeren:-). Wat een handel, de hele dag staat er een rij om voor 8 euro naar beneden te kunnen. Misschien kunnen wij de duinen ook wat ophogen en beter benutten. Rodelend van Scheveningen naar Noordwijk en weer terug.

2. Forellen vangen en leren killen.

Jawel ik heb forellen gevangen, na een flinke boete gehad te hebben voor het vissen zonder vergunning (ja spanning kost nu eenmaal wat :-)

In een forellen vijver gevist, 4 euro een vis, wel zelf dood en schoon maken. Een cursus forellen killen zou nog een leuke business kunnen zijn daar. Geweldig om vanaf het terras de kaaskoppen flauw zien vallen als ze vis maar door blijft spartelen na een paar klappen in de nek. Goed hard slaan dus, mes er in en ingewanden eruit :-) Gewoon een leuke ervaring, een vis vangen is 1. Een vis killen is 2.

3. Trampoline handel.

Ons huis waar we met 3 gezinnen en 6 kinderen in zaten was één van de weinige die dit seizoen een trampoline in de tuin had staan. Erg leuk om als ouders op het balkon, met een glas wijn, en een goed boek, je kids boven het balkon te zien uitkomen :-)! Dit soort attracties gaat big business worden in Oostenrijk.

Ben heel benieuwd naar julie opgedane inspiraties als ondernemende tourist?

Perry

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9540-opgedane-inspiraties-op-vakantie/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Een (vakantie)huis kopen in Tsjechië:

• Is nu financieel (nog) goed te doen.
  • Een aantal jaren vakantie vieren (minder dan 1000 km).
  • Veel producten zijn >50% goedkoper dan in NL. Goede warme maaltijd met vier personen voor de prijs van een lunch met z'n tweeen in NL.
  • Dan als het land economisch groeit en groeit, het huis weer verkopen.
  • Tsjechisch leren is handig maar met Duits kom je best ver.
  • Een mooi land met mooie (toeristische) steden.
  • Huis verhuren in deze mooie omgeving moet volgens mij ook steeds beter gaan

ErnoHannink helpt zelfstandigen internet slim toe te passen zodat ze meer klanten kunnen krijgen

http://www.ernohannink.nl

http://www.enthousiasmeren.nl

Laat de klant naar jou

komen

Hyves voor freelancers

• 0

Ja klopt. Deze vakantie met een Tjechische ondernemer door gekomen.

In Tjechie liggen veel mogelijkheden. Prachtige militaire terreinen en gebouwen voor een appel en een ei die o.a. tot prachtige active vacations zijn om te zetten.

Momenteel denk ik mee voor het opzetten van een speeltuin, zoiets als Lineaushof in Nederland. Mocht iemand daar nog een exploitatie begroting of mogelijke input over hebben liggen..van de week in ieder geval nog eens even kijken en wat fotos schieten.

Perry

• 0
Gast Verwijderd account

Dit idee heb ik ook al heel lang, maar helaas heb ik door mijn leeftijd niet de financiele middelen om dit te doen. In tsjechie zit enorme groei potentie in de huizenmarkt en een huisje brengt in vakantie seizoenen (zomer en winter) al gauw een paar eurotjes per week op.

Gelukkig hebben mijn ouders 2,5 jaar geleden wel de middelen gehad, hebben daar een plak grond gekocht en zijn een camping begonnen.

Camping kostelec

Ik hoop dat ik ook nog een keer een huisje daar kan kopen, nu staat er naast mijn ouders camping een verlaten huis te koop voor 20.000 euro.

• 0

door mijn leeftijd niet de financiele middelen om dit te doen

Ehm, er zijn naar mijn mening drie elementen nodig om huisjes melker te worden of iets anders van de grond te krijgen:

1. Een goed uitgewerkt idee.

2. Geld.

3. En de juiste (ondernemende) mensen.

Er zijn genoeg mensen en banken met geld dat mag dus het probleem niet zijn. Blijven er nog maar twee elementen over....

Perry

• 0
Gast Verwijderd account

door mijn leeftijd niet de financiele middelen om dit te doen

Ehm, er zijn naar mijn mening drie elementen nodig om huisjes melker te worden of iets anders van de grond te krijgen:

1. Een goed uitgewerkt idee.

2. Geld.

3. En de juiste (ondernemende) mensen.

Er zijn genoeg mensen en banken met geld dat mag dus het probleem niet zijn. Blijven er nog maar twee elementen over....

Perry

Ik zou zoiets nooit met geleend geld durven doen, daar is mijn aard niet naar. Verder heb ik op mijn 22ste (2 jaar geleden) een appartement gekocht, dit is al moeilijk genoeg op te brengen, daar zou ik niet nog een maandlast bij willen hebben. Als ik nou al flink wat overwaarde had opgebouwd had ik het wel willen doen, maar in deze situatie liever niet.

• 0

Tja, je moet het ook niet voor eigen gebruik gezien lijkt mij.

Je moet het zien als lijkt het je leuk en is het haalbaar om dat huisje renderend te maken? Wat kun je nog met het huisje? Hoeveel woningen/apartementen zou je er avn kunnen maken? Voor hoeveel weken per jaar is het mogelijk verhuurbaar? Kun je het misschien nu al als try out verhuurbaar maken? Wat gaat het dan mogelijk opleveren? Kunnen de opbrengsten de investering dekken over een aantal jaar gezien?

Op een kladje uit te rekenen, lijkt het wat, ziet het redelijk uit, maak je een plan en ga je op zoek naar een bank of investeeerder die er wel wat in ziet. Zien de getallen er niet realistisch uit, gooi je het kladje weg :-)

Perry

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar