Christine,
De stelling was een beetje prikkelend bedoeld. Je ziet aan de quote van Peters en Godin dat je wel degelijk moet weten waar je concurrent staat. Maar je mag toch ook verwachten dat een concurrent weet waar jullie staan.
Als jij een lijst van resellers zichtbaar hebt dan is dat in eerste instantie belangrijk voor de eindgebruikers. Maar het is ook van belang voor de industie (zie Peters). Welke resellers zijn jouw partners, de beste in de markt?
Doen je concurrenten het goed? Zijn het kwaliteit leveranciers? Natuurlijk zijn jouw producten beter maar halen de producten van je concurrenten de markt naar beneden?
Als je een lijst van kwaliteit resellers laat zien. Kan de concurrentie dit ook zien. Ze kunnen/moeten hiermee aan de slag. Ze moeten vergelijkbare resellers vinden, van dezelfde hoge kwaliteit. Zo kun je proberen de standaard in de industrie te verhogen.
Het is goed om je klant te overtuigen van jullie producten. Het is beter om de klant te overtuigen van jullie branche. Dan is de noodzaak van jullie beveiliging helder.
Dat Izecom dan de beste producten en de beste relaties heeft zorgt ervoor dat de beste klanten voor jullie kiezen, ook al hebben ze een lijst met kritische punten en jullie concurrenten voorhanden (Godin).
Zou een rare klant zijn die jullie product niet naast 2 vergelijkbare producten legt. Lastig ook omdat hij/zij geen kritische vragen kan stellen. Dit gaat bij de uitvoering waarschijnlijk problemen geven, dan komen er namelijk zaken aan bod waar de klant niet eerder aan gedacht heeft. In jouw verhaal anticiperen op jullie concurrenten is minder van belang als je weet dat je met goede concurrenten te maken hebt (zie quote Peters).
Succes