ernohannink

Senior
  • Aantal berichten

    51
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

ernohannink's trofeeën

  1. Christine, De stelling was een beetje prikkelend bedoeld. Je ziet aan de quote van Peters en Godin dat je wel degelijk moet weten waar je concurrent staat. Maar je mag toch ook verwachten dat een concurrent weet waar jullie staan. Als jij een lijst van resellers zichtbaar hebt dan is dat in eerste instantie belangrijk voor de eindgebruikers. Maar het is ook van belang voor de industie (zie Peters). Welke resellers zijn jouw partners, de beste in de markt? Doen je concurrenten het goed? Zijn het kwaliteit leveranciers? Natuurlijk zijn jouw producten beter maar halen de producten van je concurrenten de markt naar beneden? Als je een lijst van kwaliteit resellers laat zien. Kan de concurrentie dit ook zien. Ze kunnen/moeten hiermee aan de slag. Ze moeten vergelijkbare resellers vinden, van dezelfde hoge kwaliteit. Zo kun je proberen de standaard in de industrie te verhogen. Het is goed om je klant te overtuigen van jullie producten. Het is beter om de klant te overtuigen van jullie branche. Dan is de noodzaak van jullie beveiliging helder. Dat Izecom dan de beste producten en de beste relaties heeft zorgt ervoor dat de beste klanten voor jullie kiezen, ook al hebben ze een lijst met kritische punten en jullie concurrenten voorhanden (Godin). Zou een rare klant zijn die jullie product niet naast 2 vergelijkbare producten legt. Lastig ook omdat hij/zij geen kritische vragen kan stellen. Dit gaat bij de uitvoering waarschijnlijk problemen geven, dan komen er namelijk zaken aan bod waar de klant niet eerder aan gedacht heeft. In jouw verhaal anticiperen op jullie concurrenten is minder van belang als je weet dat je met goede concurrenten te maken hebt (zie quote Peters). Succes
  2. Aan wie besteed je liever/beter je tijd: - je klant of - je concurrent? Als je al je tijd besteed aan je klanten en ze telkens verrast, dus meer levert dan ze verwachten, dan hoef je je om de concurrentie weinig zorgen te maken. (zie bijvoorbeeld Seth Godin of Tom Peters) Geef jouw klanten (resellers) echte aandacht. Dit kan ook betekenen dat je ze een tip geeft of doorverwijst naar iets wat niets te maken heeft met jouw product. Laat zien dat je echt geïnteresseerd bent in deze partners van jouw bedrijf. Bijvoorbeeld deze entry in het weblog van Tom Peters Speak not ill of thine competitors stukje hieruit: of deze van Seth Godin Embracing the naive prospect stukje hieruit: Succes Christine!
  3. Mijn achterbuurman heeft samen met een partner een modelauto-bedrijf in Doetinchem. Levert volgens mij door heel Nederland, importeert.... Ik weet het niet allemaal precies. Geen winkel. Als je wilt kan ik je de gegevens sturen.
  4. Vorige week tijdens het regionaal ondernemers congres in Arnhem een presentatie gezien van Score. Score heeft naast een redelijke dekking (totaal ongeveer 35 winkels) in Nederland ook een succesvolle internetwinkel. Ze maken daarbij ook zeer succesvol gebruik van een nieuwsbief. Klanten komen ondanks/dankzij de internetwinkel en digitale nieuwsbrief ook beslist naar de fysieke winkel. Jan Peters, eigenaar van Score, is er zeer tevreden over. Daarom gaat hij ook verder met deze werkwijze bij de start in Duitsland en Belgie, in beide landen nu ongeveer 5 winkels. Hoewel de presentatie niet echt inspirerend was (teveel lezen van dia's / te weinig passie), was het verhaal wel interessant van Jan Peters.
  5. ernohannink

    IQ

    Volgens mij is het een combinatie van drie quotiënten: IQ, EQ en CQ - Intellectueel Quotiënt - Emotioneel Quotiënt - Creatief Quotiënt Iedereen heeft het. Niets is fout. Alleen als je bijvoorbeeld een hoog EQ hebt probeer dan niet door te breken op je IQ maar gebruik je EQ en bouw het uit. Leo van der Burg van Tricona "Iedereen deugt, alleen waarvoor?"
  6. Volgens mij begrijpt dit ook lang iedereen niet meer. Vraag de eerst volgende persoon die je tegen komt (mmm, jonger dan 30) of hij de laatste jaren (of ooit) een legale CD of DVD heeft gekocht. De P2P sites zijn volgens mij een bewijs dat lang niet iedereen dit meer begrijpt
  7. Merel, heel veel sterkte met het verwerken en succes met het overwinnen van je burnout. Hopelijk kun je snel weer aan de slag met het opbouwen van je inkomsten! Is dit iets waar je kunt aankloppen in je eigen gemeente? http://www.edegelderland.nl/info.asp?id=317
  8. Rene heeft een sterk punt, hiervoor zou je ook Laura's site en weblog eens kunnen lezen: http://www.getclientsnow.nl/ http://www.laurababeliowsky.typepad.com/getclientstips/
  9. Ai, een tijdje dit topic niet bijgehouden. Jeroen, Christine, Mieke, Jan Willem en Dennis gefeliciteerd met deze successen!
  10. 1. freelance marketing en verkoop (full time) - sinds 1 oktober 2006 2. advies beeld en geluid inrichting in een woning (denk aan thuisbioscoop) - 5 jaar parttime
  11. Zou graag een applaus geven maar donderdag was ik op een ander evenement georganiseerd door een andere ondernemer die het aandurft om nieuwe dingen te starten. Lancelots Academy 2006 - René Pijlman van www.applinet.nl en vele andere Opgezet door www.lancelots.nl Mijn petje af en een diepe buiging voor de mensen die dit soort evenementen willen en durven te organiseren.
  12. Wow, Ilja wat een ondernemende familie! Zeer leuk dat je deze pagina's hier laat zien.
  13. Nu je iets zegt over TED talks vind ik dat je dit ook gezien 'moet' hebben: Majora Carter Majora Carter is the Macarthur-winning founder of Sustainable South Bronx, an organization dedicated to holistic community development, sponsoring projects that create jobs, protect the environment and bring beautiful green space to the inner city. (Recorded February, 2006 in Monterey, CA.) Ze verteld zeer enthousiast (en in hoog tempo) over haar organisatie en wat ze hebben gerealiseerd. Met daarbij passend beeldmateriaal. Zeer inspirerend en leerzaam over hoe je een presentatie zou kunnen geven. Je zou ook nog de uitleg van Guy Kawasaki over deze presentatie kunnen lezen als je niet overtuigt bent door mijn motivatie. - As Good As Steve Jobs - Majora II
  14. Een (vakantie)huis kopen in Tsjechië: Is nu financieel (nog) goed te doen. Een aantal jaren vakantie vieren (minder dan 1000 km). Veel producten zijn >50% goedkoper dan in NL. Goede warme maaltijd met vier personen voor de prijs van een lunch met z'n tweeen in NL. Dan als het land economisch groeit en groeit, het huis weer verkopen. Tsjechisch leren is handig maar met Duits kom je best ver. Een mooi land met mooie (toeristische) steden. Huis verhuren in deze mooie omgeving moet volgens mij ook steeds beter gaan
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.