• 0

octrooionderzoek - waar laten doen?

Hallo.

 

Ik wil graag een octrooionderzoek laten uitvoeren voor een ideetje dat al een tijdje in mijn hoofd zit

 

Kan iemand mij vertellen welke octrooibureaus er goed zijn in bepaalde richtingen. Ik kan me voorstellen dat de een goed is in bijv. electronica en de ander bijv in werktuigbouw. In mijn geval zou het dan gaan om een kunsstof bevestigingsartikel.

 

En hoe weet je nou hoe zorgvuldig zo"n onderzoek uitgevoerd is. Ik neem aan dat je nergens garanties krijgt.

 

[titel toegespitst - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hallo.

 

En hoe weet je nou hoe zorgvuldig zo"n onderzoek uitgevoerd is. Ik neem aan dat je nergens garanties krijgt.

 

Hoi,

 

Wat de laatste vraag betreft kan ik kort zijn. Inderdaad, je krijgt geen garantie op het resultaat van een onderzoek.

Mocht je problemen hebben met het resultaat c.q. octrooibureau/-gemachtigde dan kan je je wenden tot de "orde van Octrooigemachtigden"

 

Hallo.

 

Ik wil graag een octrooionderzoek laten uitvoeren voor een ideetje dat al een tijdje in mijn hoofd zit

 

Kan iemand mij vertellen welke octrooibureaus er goed zijn in bepaalde richtingen. Ik kan me voorstellen dat de een goed is in bijv. electronica en de ander bijv in werktuigbouw. In mijn geval zou het dan gaan om een kunsstof bevestigingsartikel.

 

 

Wat de rest betreft wordt het een stuk ingewikkelder.

Het eerste advies dat ik je kan geven is "kijk eerst eens zelf in de octrooilitteratuur" bijv. op espacenet http://nl.espacenet.com

 

Ga daar op zoek naar je vinding of soortgelijke vindingen.

Indien er materiaal gevonden is vergelijk dat dan met je eigen vinding.

als die er niet bij zit, kan je kijken welke gemachtigde(n) (in Nederland) zich het meest met dit onderwerp bezig houd(en)t.

Bekijk je lijst en kies er één uit. Dit wil niet zeggen dat het de beste is maar hij heeft in ieder geval ervaring met het onderwerp.

 

Indien je hulp nodig hebt bij het zoeken dan kan je je wenden tot het Octrooicentrum. Zij kunnen je helpen met zoeken.

Ze voeren zelfs één malig (per persoon c.q. bedrijf) een orienterend onderzoekje voor je uit.

Je kan je dan wenden tot de publieksvoorlichting, publieksvoorlichting@octrooicentrum.nl.

 

 

www.octrooicentrum.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.