• 0

Concurrentie voor MKB Nederland

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Bron: Bizz d.d. 30 aug 2006

 

Er komt een alternatief voor MKB Nederland. Op een september gaat de vVereniging ‘Democratische Samenwerking Solidaire Ondernemers’ (DSSO) van start.

 

DSSO wordt opgericht om ondernemers meer te betrekken bij de toekomst. De bedoeling is de vereniging laagdrempelig te houden zodat iedereen mee kan praten. Dit in tegenstelling tot het grote logge MKB-apparaat.

 

Hard roepen

Een groep Amsterdamse ondernemers zit achter het nieuwe initiatief. Patricia Linhard, eigenaresse van modezaak Linhard en voorzitter van de lokale ondernemersvereniging, is een van de stuwende krachten achter het nieuwe initiatief. “Via via ben ik lid van MKB Nederland. De kans dat mijn stem wordt gehoord is daardoor heel klein. Alleen als ik iets hard roep kan ik doordringen tot de top. Als de politiek bijvoorbeeld beter had geluisterd naar ondernemend Nederland dan waren op 1 januari 2006 nooit tegelijkertijd alle veranderingen doorgevoerd zoals die nu op ons af zijn gekomen.” Zo meldt Linhard in de Volkskrant. Met alle veranderingen doelt zij onder meer op het nieuwe zorgstelsel, de nieuwe regeling voor de auto van de zaak en de eerstedagsmelding. Stuk voor stuk ingrijpende maatregelen die met name de kleine ondernemer hard hebben getroffen.

 

<>

 

 

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zonder meer de moeite van het volgen waard.

Ik hoop alleen dat het niet weer een storm in een glas water blijkt te zijn.

 

Ik vraag me alleen af hoe ze die tegenstrijdigheid wil overwinnen:

Of je blijft relatief klein, zodat iedereen z'n inbreng kan hebben maar dan kan je niet eens een vuist maken om op tafel te slaan, laat staan dat je serieus genomen wordt in Den Haag.

Of je groeit naar de grootte b.v. van het MKB en hoe voorkomt ze dan niet in dezelfde fouten te vervallen?

 

Kortom, interessant dat zeker, maar eerst zien, dan geloven.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Rob,

 

Ik betwijfel of de nieuwe DSSO ooit net zo groot kan worden als MKB Nederland.

Als zelfstandige ondernemer valt er tegenwoordig namelijk heel wat te kiezen. De afgelopen tijd zijn er wel veel nieuwe verenigingen gekomen die graag onze belangen willen behartigen.

 

Na de FNV zelfstandige bondgenoten (www.fnvzzp.nl)

en het aan VNONCW gelieerde Platform Zelfstandige Ondernemers (www.pzo.nl),

volgde voor onze helft de Federatie Zakenvrouwen (www.federatiezakenvrouwen.nl) en

vorig jaar het Alternatief Voor Vakbond (www.alternatiefvoorvakbond.nl).

Nu is daar dus de DSSO bijgekomen.

 

Dat de afstand tussen oudgediende MKB Nederland en haar leden zo groot is geworden dat nog weinig ondernemers zich daar nog thuis voelen was al langer bekend. Of we nu blij moeten zijn met al die verschillende belangenbehartigers? Ik weet het niet. En of ze ooit groot worden? Wie het weet mag het zeggen...

 

Ik vraag me sowieso af in hoeverre jonge/moderne ondernemers er nog behoefte aan hebben zich aan te sluiten bij zo'n platform en ben dus eigenlijk benieuwd wie er lid is van een van bovengenoemde verenigingen of lidmaatschap overweegt.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.