• 0

VOF is verleden tijd in 2007 OV???

Hallo,

 

Dit heb ik uit de Zaak

 

Volgend jaar treedt de Wet Personenvennootschappen in werking. ....

...

Een belangrijke verandering vooor ondernemers die nu opereren onder VOF........

Deze worden namelijk als u niets doet automatisch omgezet in een openbare vennootschap zonder rechtspersoonlijkheid(OV)

 

Heeft iemand meer informatie omtrent de OV????

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jullie zien allemaal het belangrijkste over het hoofd.

De prive aansprakelijk blijft erin.

 

Ik heb dit bij een bedrijf in Hoogeveen veranderd, en mocht de overheid besluiten om de OV of OVR in te voeren kan ik dit via de Notaris direct wijzigen, en ik loop prive geen risico.

 

En wat belangrijk is het gaat alleen om nederlandse rechtsvormen, want met die buitenlandse is altijd wat; zoek nu maar eens op google: HL is geen schavot .

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Volgens mij is dit wetsvoorstel een antwoord op de goedgekeurde zgn. "euro-BV" waar bijzonder veel gebruik van wordt gemaakt.

 

Wel is de kleine man weer de klos, omdat deze gebruik maakt van de goedkopere of goedkoopste oplossing ten opzichte van prive-aansprakelijkheid. Een buitenlandse constructie met in nederland een VOF of CV. De nieuwe mogelijkheid biedt wel de rechtspersoonlijkheid, maar wel hoofdelijk aansprakelijk.

 

Wanneer men in de toekomst een buitenlandse constructie wil zal men moeten kiezen voor een BV met twee LTD's als aandeelhouders. Gezien er ondernemers zijn met een hele constructie (buitenland) en relatief geen BV omzet wordt dit dus enigzins aangepakt.

 

Persoonlijk kan ik er geen moeite mee hebben, omdat er duidelijkheid moet komen. Men wordt maar voor ogen gehouden dat men belastingvrij kan ondernemen. Men heeft een kleine omzet en wil het liefst geen belasting betalen. Voor een relatief klein bedrag en geen financiele verantwoording (inleg) gaat men niet hoofdelijk aansprakelijk een bedrijfje uitvoeren. Waar zit de angst om aansprakelijk te zijn met kleine bedrijfjes? Wat ben je van plan? Uiteraard zijn het ook uitwegen bij faillissement en doorstarten, maar die lees ik minder als gewone starters die niet aansprakelijk willen zijn voor hun ondernemen.

 

Beste HLérs, Gasten en ondernemers.

 

mijn mening is wanneer je wilt ondernemen, je dat eerst moet gaan doen voordat je jezelf druk maakt om de belasting. In nederland zijn er genoeg voordelen voor een starter en wanneer het uitkomt dat je een goede ondernemer bent en groeit zijn er genoeg wegen die naar Rome blijven.

Mocht dit niet lukken bij normale omstandigheden, dan kun je misschien beter solliciteren.

 

Als je middels een Nederlandse constructie (BV) een € 100.000 vennootschapsbelasting moet betalen, zeg dan graag.

DAN VERDIEN JE VEEL GELD!

 

Een blije ondernemer

 

Gijs

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.