Hallo allemaal,
Ik kreeg een mailtje van HL of ik eens wilde kijken in dit discussie forum over adverteren op ilse.nl. Ik heb alle reacties met interesse gelezen. Ik ben zelf werkzaam voor QualiGO in Nederland. Daarom ben ik uiteraard geinteresseerd in jullie bevindingen. Een aantal zaken is al weergegeven, maar schroom niet om me daar persoonlijk van op de hoogte te stellen: hl@qualigo.nl . Suggesties zijn zeer welkom!
Even iets anders: Er wordt in de discussie gesproken over de verschillen tussen Google en QualiGO. Het is inderdaad een feit dat Google zeker 3-4 keer zo veel zoekopdrachten genereert en dat daar verreweg de meeste bezoekers vandaan komen. Wat ik echter mis in deze discussie die voornamelijk door adverteerders wordt gevoerd is de term bereik. De kracht van adverteren is herhaling. Dus wanneer adverteerders vermeld staan op Google én op de partnersites van QualiGO (ilse, Vinden, Vindex, Zonnet, Chello, HetNet, Freeler, Zoekhulp, etc) dan zal de kans groter zijn dat een bezoeker kennis neemt van de uiting van de adverteeder. Het feit dat ook nog per klik wordt afgerekend, maakt het voor adverteerders erg interessant. Het bereik van de QualiGO partnersites samen ligt op maandbasis rond 40% en is daarmee aanzienlijk (juist de combinatie van vele partners maakt dit mogelijk). Google genereert zo'n 60-70% van alle zoekopdrachten in Nederland. Het bereik van Google is echter iets meer dan 50%.
Ik geloof dus niet zo zeer in of Google, of QualiGO of Overture (en wellicht in de toekomst eSpotting), maar juist in een combinatie van deze, waarbij adverteerders dus vrijwel alle internet gebruikers in Nederland kunnen bereiken.
Ik hoop dat ik het een en ander heb kunnen toelichten of verduidelijken. Voor persoonlijke reacties ben ik te bereiken op hl@qualigo.nl.
Groet,
Bart van Engeland
QualiGO Nederland