Anoniem9999

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Anoniem9999's trofeeën

  1. Dit is een non-discussie. Definitie dat de factuur van de ontvanger dezelfde is als de verzender is hetzelfde als de definitie dat de factuur niet is gewijzigd maar oorspronkelijk is. Om hetgeen je bedoeld te kunnen controleren (laat staan te reguleren) heb je toch echt een uniform format nodig (bijv. xbrl die ook nogeens door alle bedrijven dan zou moeten zijn ingevoerd), In de huidige situatie is het niet te doen dat een belastingdienst (of je als organisatie zelf) van elke factuur nagaat of deze conform het systeem van de leverancier is. Als je een paar facturen verwerkt en met een handvol leveranciers werkt is dat misschien uitvoerbaar. Hetgeen wat je noemt t.a.v. conversie is daarentegen wèl makkelijk te realiseren. Er kunnen namelijk gewoon beheersmaatregelen ingebed worden t.a.v. conversie/ scannen (die overigens voor de organisatie ook voor andere doeleinden van belang zijn). Denk bijvoorbeeld aan: - Scannen zou alleen voorbehouden moeten zijn aan bepaalde personen (functiescheiding); - Mogelijkheid tot het verwijderen van facturen zou niet mogen; - Een factuur moet niet bewerkbaar zijn middels pdf of andere tools; - Procedures die gegevensverlies mitigeren (automatische back up, restore tests, roulatieprocedure t.a.v. tapes etc); etc. etc. kan nog wel even doorgaan.
  2. Het schiet me te binnen dat je de levering en montage ook zou kunnen splitsen middels 2 facturen. De montage valt dan onder het 21- tarief. Risico bij opslaan moet dan wel bij afnemer liggen.
  3. Tav de keuken is de hamvraag wanneer levering heeft plaatsgevonden. Indien betreffend antwoord op vraag 18 is uitgegaan van montage door de leverancier. Stel dat je de montage zelf uitvoert en de keuken voor rekening en risico laat opslaan (dit wil zeggen dat het risico aan de afnemer is overgedragen: als het pand in brand vliegt is de afnemer aansprakelijk, dan heeft wel degelijk levering plaatsgevonden en is 19% van toepassing. De evt huurtermijnen na okt vallen onder het 21-tarief.
  4. Goed om aan te geven dat bij nieuwbouwwoningen en langlopende contracten (in termijnen) aan onroerende zaken (zoals grootschalige onderhoudswerkzaamheden) vrijstellingen bestaan.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.