BarbaraKEWL

Senior
  • Aantal berichten

    45
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student
  • Voornaam
    Barbara

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Nederland

BarbaraKEWL's trofeeën

  1. Mondelinge afspraak is ook afspraak, niet aan gedacht ;D. De rest klink nu ook wel logisch. De belastingdienst weet immers hoeveel er totaal ingekomen is, hoeveel we aan loon onttrokken hebben en nu weten ze dan ook hoeveel er nog in het bedrijf zit. Heel erg bedankt hier kan ik verder mee. Was al dagenlang bezig en op een of andere manier valt nu pas alles op zijn plek. Heel erg bedankt voor de reactie en topic kan wat mij betreft dicht.
  2. Ik ben bezig met de aangifte inkomstenbelasting voor mijn vof. Mijn partner en ik doen alles 50/50. We hebben evenveel ingelegd en evenveel "loon" uitbetaald gekregen. Wat (afgeronde) cijfers: bruto winst: 20000 kosten: 2000 nettowinst: 18000 gestort: 2000 (beide dus 1000) uitbetaald als loon: 19000 (beide 9500) Nog op de zakelijke rekening: 1000 Nu vul ik de aangifte in op samenverwerkingsverband niveau, en dat gaat op zich prima. Maar dan kom ik bij het gedeelte: Specificatie kapitaal- en winstaandeel en daar loop ik hopeloos vast. Kapitaalaandeel volgens contract zet ik 0, want we hebben geen contract. Maar wat zet ik in vredesnaam bij Overig kapitaal aandeel? En klopt het dat bij winstaandeel ik 9000 in vul bij Verdeling restant winst?
  3. Aha oke bedankt dat kan dus wel. Vind het alleen wel een beetje vreemd om iets af te gaan schrijven wat ik voor mezelf (prive) allang betaald heb.
  4. Hallo, Voor mijn eenmanszaak die ik 1 mei ga starten, ben ik een startkapitaal aan het opstellen en de vaste en variabele kosten die ik per maand kwijt ben. Ik kom alleen in de problemen bij zaken als een computer en een telefoon die ik al twee jaar heb, maardie ik dus ga gebruiken. De aanschafkosten hoef ik toch niet op te nemen in mijn startbalans? En moet ik de telefoon en computer ook elke maand afschrijven, nee toch? Hoe moet ik dit dan vermelden?
  5. Ik start ook binnenkort een eenmanszaak. Zijn "twee ordners, een voor alles wat je betaalt en een voor alles wat je aan je klanten stuurt(kopie facturen)" echt genoeg voor hele administratie? Of kunnen daar nog andere dingen bij komen. ik wil aan het eind van het jaar of kwartaal niet voor verassingen komen te staan. Overigens hou ik alles wat er in- en uit gaat ook digitaal (excel voorlopig) bij.
  6. Ja dat weet ik, ik heb jullie ook lang niet alles verteld. Ik heb de aanpak iets veranderd en ga over drie weken op een bepaalde beurs staan met de produkten die ook in de webwinkel wil verkopen, om te kijken of het aan slaat. Ik ga ook goed met mijn klanten communiceren wat die willen. Ik ben nu druk bezig met een paar honderd euro te regelen om voorraad in te kopen
  7. Dank jullie wel! Wat produkten inkopen en dat op een braderie o.i.d. proberen te verkopen om te kijken of het aan slaat is inderdaad wel een goed idee! Een reisje naar Scandinavie is me iets te duur.. De website van its-easy ken ik wel ja. Het is wel een leuke site voor hobbyisten die proberen hun spullen te verkopen, maar het is niet wat ík zoek. Ik maak zelf niet veel produkten en het gaat mij meer om het in- en verkopen, marketing en alles wat er nog meer bij komt kijken bij het hebben van een eigen bedrijfje.
  8. Het idee is om een bepaald soort cadeau-artikelen te verkopen. Ik wil beginnen als webshop omdat dit jaar de webwinkels in grote opkomst zijn. Volgens meerdere (ict)bronnen gaat het online winkelen in 2004 enorm toenemen. Door nu te beginnen hoop ik naam op te bouwen véér straks concurrenten gaan komen. Het is wel vrij riskant om een webshop te beginnen omdat dat nog voor veel mensen een drempel is. Daarom wil ik naast de webshop ook op beurzen, braderien en markten staan. Er is volgens veel mensen een grote kans dat het niet gaat lukken maar daar ga ik niet van uit. Doordat ik nog geen winkelpand huur, beperk ik uitgaven en als mijn bedrijf inderdaad niet slaagt krijg ik geen torenhoge schulden.
  9. HEEEEEEEEEEEEEELP!! Ik wil heel graag een eenmanszaak beginnen. Ik heb een goed idee. Ik wil namelijk bepaalde produkten (gat in de markt dus wil ik hier niet zeggen) verkopen via een webwinkel en op beurzen en braderien e.d. Ik heb alleen geen idee of mijn produkten wel aan gaan slaan. Hoe kan ik hierachter komen? Ik denk wel dat er vraag is naar mijn produkten maar de vraag is maar of mensen mijn producten daadwerkelijk gaan kopen.
  10. Maar is een kassabon die je uitschrijft dan niet hetzelfde als een factuur? op de site van de Kvk staat het volgende: Op een factuur moet staan: datum en nummer; naam en adres van de leverancier of afnemer (bij handel met andere landen van de EU ook het BTW-identificatienummer); omschrijving van het geleverde goed of de verrichte dienst; prijzen exclusief BTW; de BTW-bedragen, uitgesplitst naar BTW-tarief; uw inschrijvingsnummer bij de kamer van koophandel
  11. Omdat ik voor mijn toekomstige eenmanszaak geen geld hoef te lenen (500 euro startkapitaal heb ik zelf wel) wilde ik eerst geen ondernemersplan maken. Maar toen dacht ik dat een plan wel handig zou zijn voor als ik in de toekomst ga groeien en uit ga breiden of toch geld ga lenen of het bedrijf verkoop enzovoorts. Maar nu ik eenmaal begonnen ben met het ondernemingsplan blijkt het vooral heel handig voor mijz elf te zijn! Ik had ergens een lijst gevonden met punten waaraan je moet denken in een ondernemingsplan. Hoe verder ik kom hoe meer dingen ik tegenkom waaraan ik zelf nog niet gedacht had! Door het maken van het plan kwam ik erachter dat niet al mijn ideeen haalbaar waren. Ik heb intussen wat dingen gewijzigd zodat het wel haalbaar is. De taal in mijn ondernemingsplan is niet perfect. Vaak is het meer spreektaal en sommige dingen begrijp ík alleen. Maar het begint steeds meer vorm te krijgen. ik denk dat hij over een paar weken wel helemaal af is....alhoewel een ondernemersplan is eigenlijk nooit echt af.. Alleen het financiele plan is enorm moeilijk. Maar dat ga ik nog uitzoeken hoe dat precies moet
  12. Aha bedankt! Ik heb net even op internet gezocht en heb een artikel gevonden waarin staat welke dingen er allemaal op een kassabon staan. En ook op de site van de Kamer van Koophandel stond iets.
  13. Ja dat is wel waar daar had ik zelf nog niet eens aan gedacht!! :-[ Heel erg bedankt.
  14. Ja dat is wel waar maar dan gaat het leuke van het verkopen er voor mij af. het doel is namelijk om uiteindelijk een winkel te beginnen maar dat kan dus niet...
  15. Hmmm ja mijn leveranciers bestaan uit mensen die dingen maken als hobbie..de meesten van hen werken dus zwart. Ik heb over dat onderwerp al met meerdere mensen gesproken. De meesten zeiden dat dat zwart werken het probleem van de leveranciers is en niet van mij... Maar ja het kan mij dus ook problemen opleveren. Ik moet hiervoor dus nog een oplossing zoeken. Alleen van ingeschreven leveranciers kopen wil ik juist niet omdat ik echt zelfgemaakte dingen wil verkopen en geen standaardprodukten. Misschien is het een oplossing als ik zeg maar zelf alles produceer. Maar dan gaat de belasting zich weer afvragen hoe ik dat allemaal zelf kan maken. En personeel aannemen is weer te duur voor mij :-\
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.