Het zal inderdaad nog even duren maar c2c, mond tot mond reclame, wordt de manier om producten naar de markt te brengen. (Dat komt vooral door het vertrouwen in internetaankopen, wat nog verder moet groeien.)
In eerste plaats gebeurd c2c nu al onbewust, in 67% van de gevallen.
Op de tweede plaats, als bedrijven de mensen bewust gaan maken van hun stuurgedrag, dmv klantenregistratie (wie stuur wie) en beloning, dan gaat er een explosie komen in de c2c communicatie. Mensen halen al de gekste dingen uit voor airmiles of zegels, laat staan voor euro's (wat heb jij liever?).
Als derde punt wil ik nog even benadrukken dat dit system alleen maar voordelen heeft. De producenten krijgen betere marges, de klant kan vanuit thuis bestellen en betaald minder (korting) als in de winkel. En als de klant dan ook nog eens euro's op zijn bankrekening krijg als hij/zij iemand naar de webwinkel stuurt om iets te kopen waar hij/zij tevreden over is, dan heb je de win win situatie van de toekomst.