Debs

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Female
  • Voornaam
    Deb

Bedrijfsinfo

  • Branche
    29

Debs's trofeeën

  1. Omschrijving van je concept: Ik loop al een tijdje met t idee om een soort freelance PA / Secretaresse dienst op te zetten voor kleine ondernemers denk hierbij breed, dus bijv. het opzetten / opruimen / bijhouden van de administratie, het verzorgen van (zaken-)reizen, organiseren van evenementen etc Dus eigenlijk alles wat naast de 'core-business' van een ondernemer (soms-) ook moet gebeuren maar waar hun hart niet ligt/ze geen tijd voor hebben (of liever niet voor vrijmaken) Lastig in te schatten is alleen; hoeveel animo is hiervoor? En als er animo is, wat zouden jullie -als ondernemer zijnde- hierbij als belangrijke voorwaarde(n) bij van toepassing? Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Ondernemers in de kennissenkring gepolst Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: zelfst. ondernemers ad hoc meer vrije tijd cq tijd voor hun core business bieden waardoor er meer plezier in t ondernemen ontstaat Hoe is dit anders dan bestaande concepten: geen vaste contracten, meer ad hoc mogelijk, alles op maat Wat voor feedback hoop je te krijgen: hoeveel behoefte bestaat hieraan?
  2. Het enig dat op papier is gezet, is dat ze de begeleiding op zich nemen: dus met name in de eerste maanden de boekhouding controleren en daar bijsturen waar nodig. Daarnaast de verzorging van de loonadministratie en de belastingaangiftes. (de kosten van de loonadmin. en belastingadmin. komen dan ook nog naast de eerder door mij genoemde kosten) Ik vraag me dus ook af hoeveel uur / werkzaamheden er ongeveer door de gemiddelde accountant wordt verzet voor de genoemde bedragen... € 2657,- in totaal is voor mij nl. nog meer dan een bruto maandsalaris... :-\ en daarbij: het feit dat de nieuwe accountant in zo'n korte tijd al zoveel werk verzet -gezien de gefactureerde kosten- geeft toch ook al aan dat de vorige vrij weinig (tot niets) gedaan heeft??
  3. Nee we hebben ze nog niet kenbaar gemaakt aan onze accountant. Eerst wilden we (helemaal nu, na het ontvangen van de laatste factuur) vragen of ze ons gespecificeerd konden aangeven waarop de bedragen zijn gebaseerd (handelingen/aantal uren etc.). Verder hebben we geen afspraken op papier staan, maar staat het wel vast dat ik meerdere keren daar op kantoor ben geweest zodat de accountant onze boekhouding kon kopieren naar zijn pc (waarna hij -volgens hem- de correcties op zijn pc deed en dan die gegevens weer naar onze laptop kopieerde). Dat daar al iets niet klopte, kwamen we vlak na zijn vertrek achter, toen de nieuwe accountant vroeg hoever we waren met de boekhouding (terwijl ik een week daarvoor nog geweest was en alles op dat moment helemaal up-to-date was...) ???
  4. Dat wat Sander hiervoor zegt is precies de reden dat ik op internet ben gaan kijken: afgelopen januari zijn wij een kledingzaak begonnen. Aangezien je in je eerst jaren zoveel mogelijk de kosten wil drukken, hebben wij met onze accountant afgesproken dat ik de boekhouding en de administratie zou gaan doen. Wij hebben daarvoor hetzelfde boekhoudbrpogramma aangeschaft, welke daarna door onze accountant volledig is uitgelegd. Ook werd afgesproken dat iedere maand de boekhouding even nageken werd, aangezien ik daarin nog niet veel ervaring had. Bij deze maandelijkse gesprekjes werd mij iedere keer verteld dat het er allemaal keurig uitzag, en op een enkel foutje na alles goed ingevoerd was. na ongeveer een half jaar werd deze accountant echter ontslagen en kregen we iemand anders (van hetzelfde accountantskantoor) toegewezen. Plotseling -of al die tijd dus kennelijk al- was er van alles mis met de boekhouding. Het blijkt dus dat de vorige accountant zijn werk niet naar behoren heeft gedaan, wat ongetwijfeld ook een van de redenen moet zijn geweest dat ie is ontslagen. Echter, ondanks dat het boekhoudsysteem En de werkwijze door het betreffende kantoor is uitgelegd -en dat ik dus nooit op m'n fouten ben gewezen, dus: geen kans op verbetering- ontvangen wij nu de rekeningen voor alle correcties die door de nieuwe accountant worden gemaakt: na eerste maand: ''correcties administratie € 699,-'' na de tweede maand: ''correcties administratie € 759,-'' en vandaag de laatste: ''correcties administratie € 1.159,-'' Natuurlijk vinden wij dit niet normaal meer (we wilden kosten besparen, niet extra kosten Maken) en vroegen ons af hoe we dit aan moeten pakken...? Graag advies!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.