Een hoop stof die hopelijk geen stof doet opwaaien..!!
Ik heb veel nuttige punten gelezen die ik ook zeer zeker herken...
Ik zal het even meer nuanceren, het is niet zo dat het bedrijf te weinig werk genereert of dat ze problemen hebben met het binnen halen van goede projecten. Dat zit wel goed, vooral in de reisbranche, de medische sector en de belangenorganisaties doen zij het goed. Maar dit vloeit deels voort uit het eigen newerk (netwerkbijeenkomsten, referenties), deels uit verlenging van de samenwerking (de klant is tevreden en zet je in voor een nieuw project), en deels uit eigen creatie (ideeën worden uitgewerkt)...Het probleem ontstaat pas zodra je je buiten deze kanalen begeeft, dan stap je over op een vertrouwens kwestie. Je koopt iets wat er nog niet is, en vandaar dat de huidige kanalen het goed doen.
Er zou een platform moeten zijn waar bedrijven hun diensten aanbieden en klanten hun opdrachten. Op die manier zie je vraag en aanbod want maatwerk verkopen is gewoon lastig, het is te specifiek om een wijze te definiëren waarmee je maatwerk software zou moeten verkopen...