Sixcolored

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Demerstraat 64, Den Bosch, 5215BD, Nederland
  • Voornaam
    Baris
  • Achternaam
    Wanschers
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    BarisArt.com
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Sixcolored's trofeeën

  1. Je hebt natuurlijk gelijk. Het probleem is dat de marge op boeken 40% is. Dit is pas interessant bij dure boeken. Een boek van een tientje levert dus 4 euro op. Hiervan moeten dus nog de kosten voor betalingsverkeer en verzending af. Evenals kosten voor de boekleverancier, webhosting etc. Met al die kleine kostenposten is 1 euro ineens wel veel. ING heeft denk ik de laagste kosten voor het gebruik van iDEAL. Voordeel is nl dat ze geen maandelijkse kosten in rekening brengen en geen opstarttarief hebben. Dit maakt het stukken voordeliger dan de ABN. Nóg een reden om mijn rekeningen weg te halen bij de ABN :) De -relatief- hoge kosten zijn acceptabel, omdat de betaling is gegarandeerd. Dat wil zeggen: storneren is niet mogelijk en ik hoef dus niet herinneringen te gaan sturen ed. Dat is ook wat waard. Ook een voordeel van de ING: ze bieden reconciliatie. Alle overboekingen worden verzameld en eens per maand/week/dag overgemaakt naar mijn rekening. Hierdoor minder kosten aan de bank (je betaalt ook per transactie) en boekhouder. Wat vinden jullie van het volgende idee: - Betaling via iDEAL gratis aanbieden - Voor betalingen via Paypal betalen klanten €1,95 administratiekosten, behalve als het bedrag boven de €20 euro uitkomt. - Voor factuur via e-mail betalen klanten €2,50 administratiekosten, ongeacht het bedrag. Is dat reëel?
  2. Hmm, Mollie lijkt in eerste instantie aantrekkelijk, ware het niet dat die voor mij iets lastiger is te implementeren. En daarbij vind ik 1 euro nog steeds veel geld als de marge ca 2,50 euro is. Alvast bedankt voor de eerste reacties, hopelijk volgen er meer (graag ook ervaringen van huidige gebruikers!) Groet, Baris
  3. Binnenkort wil ik een online boekwinkel starten. Ik verwacht in het begin zo'n 100 orders per maand, van ongeveer 30 euro per stuk. De marges zijn laag, er blijven enkele euro's over per order. Om nu toch wat winst te maken moet het betalen zo goedkoop mogelijk. Na wat speurwerk kwam ik op de volgende opties: Paypal ---------- Transactiekosten: Rekent 3,4% + €0,35 = €1,37 per order Opstartkosten: Geen Maandelijkse kosten: Geen Nadeel: Nederland niet echt bekend met Paypal/Creditcard iDEAL (ABN) via PSP (Ogone) ------ Transactiekosten: 0,99 per order (0,62 ABN + 0,37 Ogone) Opstartkosten: 397,47 (100 ABN, 297.47 Ogone) Maandelijkste kosten: 110,73 (50 ABN, 60,73 Ogone) Nadeel: DUUR! Eenmalige incasso (zonder handtekening, ABN) --------------------------- Transactiekosten: 0,14 per order Opstartkosten: geen Maandelijks: geen Nadeel: geen betalingszekerheid (onvoldoende saldo, storneren) Acceptgiro --------------- Transactiekosten: 0,675 per order (0,435 bij leverancier, 0,24 ABN) Opstartkosten: geen Maandelijks: geen Nadeel: geen betalingszekerheid (onvoldoende saldo, storneren) Heeft er iemand ervaring met veel kleine, online betalingen? En dan blijft ook nog de vraag: hoe kan ik geautomatiseerd controleren of er al betaald is en evt herinneringen sturen? Ik wil liever niet tientallen rekening per dag controleren.. Iemand tips? Groetjes, Baris Sixcolored
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.