Paul van Erk

Junior
  • Aantal berichten

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Paul
  • Achternaam
    van Erk

Bedrijfsinfo

Paul van Erk's trofeeën

  1. Bedankt! Maar zou dat betekenen dat ik de omloopsnelheid per periode moet berekenen en daarvan het gemiddelde nemen? Dus Omloopsnelheid 1: 5,3 Omloopsnelheid 4: 10 Omloopsnelheid 5: 5 Omloopsnelheid 6: 2 Gemiddelde omloopsnelheid: 5,58 Punt is, als ik dat afzet tegen een omloopsnelheid over alle periodes: Gemiddelde voorraad: 2 Verkocht: 20 -> Omloopsnelheid van 10 Dan is de laatste omloopsnelheid hoger. Ik begrijp niet echt wat ik dan met elkaar vergelijk. Goed punt van je met betrekking tot hoe vaak je "nee" moet verkopen. Dank daarvoor!
  2. Hi, Wij leveren producten aan retailers. Elke maand gaan we bij de retailer langs op de voorraad in het schap op te nemen en een order te maken waarna de goederen binnen een week geleverd worden. De retailer wil nu weten of de geleverde artikel binnen 6 maanden verkocht wordt. Het kan echter zo zijn dat een artikel niet continu door ons geleverd wordt (om wat voor reden dan ook). Het kan dus zijn dat aan het eind van maand 1, maand 2 en maand 3 de voorraad in de winkel 0 is maar dat er ook geen order geschreven wordt. Dus: Maand Aantal v0 : 3 o1 : 5 v1 : 0 o2 : 0 v2 : 0 o3 : 0 v3 : 0 o4 : 6 v4 : 1 o5 : 5 v5 : 1 o6 : 2 v6 : 1 Ik zat te denken om de omloopsnelheid (verkocht aantal / gemiddelde voorraad) te berekenen, maar dan neem je ook de periodes mee waarin het artikel niet in de winkel ligt en ook niet geleverd is. Die periodes zou je volgens mij niet mee moeten nemen, maar alleen de periodes dat het artikel daadwerkelijk in de winkel lag. Maak ik hier een denkfout? Zou ik de doorlooptijd per periode moeten nemen en hiervan een gewogen gemiddelde moeten bepalen? Of hoe zou ik dit het beste kunnen aanvliegen? Bedankt, Paul
  3. Bedankt voor jullie reactie's! Ik ga eens informeren wat hier de mogelijheden zijn bij de gemeente Amsterdam maar ik denk niet dat het veel kans van slagen heeft. Paul
  4. Hi, Op dit moment hebben we 5 man in dienst en we groeien een beetje uit ons huidige kantoortje. Ik zat te denken om misschien een huis te huren en dit in te richten als kantoor. Mag dit zomaar of is daar een speciale vergunning voor nodig vanuit de gemeente? Voor de duidelijkheid, het gaat dus niet om een kantoor aan huis maar echt alleen een kantoorfunctie. Thanks, Paul
  5. Hi, Ik heb samen met twee compagnons een BV waarin we software ontwikkelen. We zijn nu een jaar onderweg en de zaken gaan goed. Nu willen we graag een extra developer aannemen. Ik ben op zoek naar een excel sheet waarin alle kosten worden meegenomen die we kwijt zouden zijn aan het inhuren van een developer, dus inclusief verzekeringen en andere zaken. Ik heb ene beetje rondgekeken op het forum en ik kwam niet veel verder dan dat je 20% bij het brutosalaris zou moeten optellen. Graag zou ik een wat gedetailleerder inzicht willen hebben. Dus concreet: hefet iemand misschien zo'n excel sheetje op de plank liggen? Bedankt!
  6. Bedankt voor de reactie's. De oplossing die wij in de markt zetten kan zowel op een extern hosted server draaien als bij de klant zelf. Ik ga me zeker verdiepen in het licentiemodel van SalesForce.com. Ik vroeg me af, is het gebruikelijk om naast bijvoorbeeld een aantal user licenties ook een eenmalig bedrag (zeg een soort 'aankoopbedrag') te rekenen? Paul SourceLinq Blog: http://sourcelinq.blogspot.com
  7. Hoi, Samen met twee vennoten wil ik een software applicatie in de markt zetten. De applicatie draait op een server en de eindgebruikers dienen in te loggen op een webpage waarna ze bepaalde activiteiten kunnen uitvoeren. Ik zit me nu af te vragen welk licentiemodel ik hiervoor het beste kan gebruiken? Ik ben al op zoek geweest bij google en in dit forum maar kon er weinig over vinden. Ik ben voornamelijk op zoek naar een overzicht van de verschillende modellen en de voor- en nadelen hiervan. Zelf zat ik te denken aan het volgende model: Als een klant de software koopt, moet hij daarvoor een bepaald bedrag betalen. Voor elke gebruiker die kan inloggen moet een named-user licentie afgesloten worden. Daarnaast heeft de klant de mogelijkheid om een maintenance licentie aan te schaffen. Hiervoor krijgt hij beschikking over nieuwe updates en bug-fixes. Deze worden aangeleverd op CD-rom. Indien er ondersteuning is gewenst bij de installatie zal dit uurtje factuurtje zijn. Als het onduidelijk is hoeveel users gebruik zullen maken van de applicatie (bijvoorbeeld bij het aanbieden via het internet) dan kan de klant een processor licentie aanschaffen. In dat geval betaald de klant per processer die beschikbaar is op de server. Is dit een gangbare manier? Ben erg benieuwd naar jullie gedachten hierover. Paul
  8. Bedankt voor al jullie input. Erg handig om op deze wijze feedback te ontvangen! Paul
  9. In ons geval gaat dat dus niet helemaal op. Wij leveren een standaard pakker waarin wel enkele werkstromen specifiek voor de klant zijn ontwikkeld. Ik zou het onterecht vinden als zij de broncode (door een faillisement van onzer zijde) in handen zouden krijgen en eventueel kunnen doorverkopen. Zij hebben niet meebetaald aan de ontwikkeling van het pakket. Zij betalen aan licentiekosten en aande SLA. Als we failliet zouden gaan dan zou het systeem nog gewoon blijven werken. Ik blijf het een moeilijk geval vinden. Ik ga denk ik aangeven dat bij een faillisement zij de beschikking over de broncode kunnen krijgen, maar dan alleen voor eigen gebruik (en dus niet mogen doorverkopen). Dit geldt alleen indien er sprake is van faillisement en dus niet surseance of grove nalatigheid want daarvoor zijn volgens mij genoeg juridische mogelijkheden voor de klant. Wat is jullie visie hierop? Of zou ik het beter anders kunnen aanpakken. Paul
  10. Bedankt voor je antwoord! Ik ben het met je eens dat het misschien wel redelijk is, maar dan alleen bij een faillisement en niet bij de overige voorwaarden die gesteld worden. Bij een surseance van betaling zou bijvoorbeeld nog een doorstart gemaakt kunnen worden, dus dan lijkt het me raar dat ze al meteen de source code krijgen. Zou je dit in een SLA opnemen of in een apart addendum. Mijns inziens hoort het niet echt in de SLA thuis, toch? Paul
  11. Hoi, Sinds kort heb ik samen met twee partners een eigen IT-bedrijf. Op dit moment zijn we bezig met het aflsuiten van een SLA met een klant voor ons software product. De klant vraagt nu het volgende aan ons: Bij een nog nader te benoemen notaris of escrow agentdient de source codes gedeponeerd worden. Bij elke major release zal een up-date van de source code bij deze notaris of escrow agent plaatsen. In geval fraude of grove nalatigheid door en surseance van betaling van , zal direct toegang verkrijgen tot deze source codes. Ik heb al op het forum gezocht en ik zag dat dit issue wel vaker voorkwam. Ik vraag me alleen echter af of het redelijk is. Stel dat Mircosoft failliet gaat, krijgt iedereen dan ook zo maar de source-code? Daarnaast vindt ik de voorwaarden niet acceptabel. Ik kan begrijpen dat bij een faillisement de klant de beschikking krijgt over de source code maar niet in het geval van fraude of grove nalatigheid (erg breed begrip) of surseance van betaling. Daarnaast lijkt het me niet meer dan logisch dat de klant betaald voor het deponeren van de software, toch? Wat is jullie mening hierover? Zouden jullie dit wel/niet doen en onder wat voor voorwaarden? Zijn er alternatieven? Bedankt! Paul
  12. Bedankt voor alle goede adviezen en uitleg. Super! Nog een ander vraagje. In eerste instantie zal het een BV i.o. zijn. Moet ik hiervoor ook al naar de notaris of kan ik eerst naar de KvK gaan en dan de week erop naar de notaris? Als ik de de Bv i.o. wil inschrijven bij de KvK moeten dan alle drie de aandeelhouders daarbij aanwezig zijn (lijkt me wel, jsut checking). Bedankt alvast! Paul
  13. Hi, Ik wil samen met twee compagnons een eigen zaak beginnen. We zijn al bij de accountant geweest. Hij raadde ons aan om drie personal holdings op te richten en 1 werkmaatschappij. De notariskosten voor het oprichten van een BV (i.o.) zijn echter 800 euro. Vier maal 800 euro kunnen we op dit moment niet tevoorschijn toveren. We hebben wel al op korte termijn een klant. Is het mogelijk om eerst 1 BV i.o. op te richten voor de komende maand zodat we alvast activiteiten kunnen ontplooien en in een later stadium de drie personal holdings op te richten? Kunnen wij drieëen als aandeelhouder optreden in de BV? Hopelijk kunnen jullie me helpen. Alvast bedankt voor de moeite! Paul
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.