Hallo allemaal!
Binnenkort open ik mijn nieuwe website. Via deze website worden niet-tastbare producten verkocht (lees: website tellers). Deels worden deze producten via normale (bank)overschrijving betaald, deels via de Ideal-implementatie van Mollie (http://www.mollie.nl).
Klant kan kiezen tussen deze betalingsmethodes; bij keuze voor overschrijving krijgt hij betalingsinstructies, bij keuze van Ideal/Mollie kan hij online betalen (duh...)
Voorbeeld:
- Klant wil betalen via Ideal/Mollie (zeg factuurbedrag € 10,- incl. BTW)
- Mollie rekent per Ideal-transactie € 0,99 transactiekosten
- Ik ontvang dus aan het einde van de maand van Mollie € 10,- - € 0,99 = € 9,01 (incl BTW)
- Per Ideal-transactie kost mij dat dus € 0,99 die de klant wel heeft betaald, maar die ik niet ontvang.
- Stel ik verkoop 10 producten a € 10,- = € 100,-
- Ik ontvang van Mollie dus € 100,- -/- (10 * € 0,99) = € 90,10.
Vraag:
Hoe en onder welke posten boek ik de factuur aan de klant, de ontvangsten van Mollie en de transactiekosten die ik al aan Mollie heb betaald / Mollie heeft verrekend?