hcv

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

hcv's trofeeën

  1. Papieren facturen moeten op het briefpapier van de betreffende onderneming staan. Een pdf die je afdrukt op kopieerpapier voldoet niet aan de voorwaarden. Maar ook als je met een boekhoudpakket facturen op gewoon kopieerpapier afdrukt voldoe je niet aan de voorwaarden van de belastingdienst. Een belangrijke voorwaarde is dat authenticiteit van de herkomst is gewaarborgd. Door facturen op gewoon kopieerpapier af te drukken kan je de authenticiteit van de herkomst niet waarborgen.
  2. Ik heb begrepen dat KPN Backup online een product is voor particulieren. In dat geval is het toegestaan om een html als factuur te sturen. Als onderneming moet je deze factuur weigeren. KPN is dan verplicht om een papieren factuur te sturen. Of een elektronische factuur die wel aan de voorwaarden van de belastingdienst voldoet. De echtheid van een goede elektronische factuur is te controleren door de toegevoegde elektronische handtekening te controleren.
  3. Als je een papieren factuur, die via de post is binnen gekomen, en een afgedrukte pdf naast elkaar legt zie je geen verschillen als het gaat om de inhoud van de factuur. De factuurregels komen exact overeen. Dat is logisch want beide hebben laserprinterkwaliteit. Maar, je kan wel goed zien dat het logo anders is. Het is veel minder scherp. En je afgedrukte factuur staat op kopieerpapier in plaats van het originele papier wat overeenkomt met de huisstijl van de betreffende onderneming. Probeer het maar eens. Geef een willekeurig persoon 2 facturen. Een originele factuur op origineel briefpapier en een afgedrukte pdf. Het is niet moeilijk om te bepalen wat de originele en wat een kopie is. En dat kunnen ze bij de belastingdienst ook zien.
  4. We behoren allen de wet te kennen. Een pdf met als achtergrond je eigen briefpapier voldoet volgens de belastingdienst niet aan de voorwaarden. Als verzender ben je strafbaar. En de ontvanger kan, als de belastingdienst dat wil, naar de terug te vorderen BTW fluiten. Op dit moment loopt het niet zo’n vaart. Maar er komt een moment waarop de belastingdienst deze regels keihard gaan hanteren. Dat kan sneller zijn dan je verwacht. Als je dit weet wil je dan een veroordeling en de reactie van je klanten riskeren? Ze gaan je echt niet met open armen ontvangen als ze dit een hoop geld gaat kosten. Het staat iedereen vrij om met deze informatie wel of niet iets te doen.
  5. Elektronisch factureren is de goedkoopste oplossing. Er zijn al veel ondernemingen die een factuur als pdf versturen naar klanten. Realiseer je wel dat de belastingdienst dit alleen toestaat als je facturen naar particulieren wil sturen. Het is verboden om facturen als pdf naar ondernemingen te sturen. Tenzij de factuur is voorzien van een elektronische handtekening die aan bepaalde voorwaarden voldoet. Ondernemingen die facturen ontvangen die niet voldoen mogen de BTW op deze facturen niet aftrekken. Ga voor meer informatie naar link verwijderd. Op deze pagina staat beschreven hoe je een document kan aanvragen met meer informatie over elektronische facturatie. In dat, eenvoudig geschreven, document staan ook de antwoorden op de meest gestelde vragen. edit: als je een link naar een document op je eigen website wilt plaatsen, doe dat dan alstjeblieft zo dat mensen niet eerst hun hele doopceel in hoeven te vullen. We zijn hier allemaal ondernemers die elkaar belangeloos helpen, en daarbij ben je van harte welkom om mee te doen!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.