SLowe

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    anders

SLowe's trofeeën

  1. Dank voor jullie reacties op mijn oorspronkelijke bericht. Inmiddels heb ik van de accountant een 'korting' van 300 eur gekregen. Mijn BV is inmiddels dus geliquideerd en ook is inmiddels teveel betaalde vpb door de belasting terug betaald. Ik heb de samenwerking met mijn accountant formeel opgezegd door ze een briefje te sturen. Ik heb ook netjes bevestiging hiervan van ze gekregen. (De belasting stuurde electronische afschriften direct door naar mijn accountant waardoor ik bank was dat ze rekeningen zouden blijven sturen....) Ik neem even aan dat TBS ter beschikking stelling betekent. Weet niet zo goed wat dat inhoudt (ben geen accountant of boekhouder) maar ik was zelf van plan om de inkomsten (vpb teruggave) en kosten op te geven in box 2 (uiteraard alleen daar het 2008 betreft). De rest volgt dan bij de aangifte van volgend jaar. Nogmaals dank en groet Simon
  2. Nog even een aanvulling De notaris waar de akte van liquidatie gepasseerd is, heeft mij keurig vooraf een factuur met de geschatte kosten voor het passeren van de akte gestuurd. Zodoende kon die nog mee met de BTW en VPB aangiftes mee. Had de accountant niet hetzelfde kunnen/moeten doen. Bijv een schatting vooraf en een definitieve declaratie achteraf. Dit alleen al om ervoor te zorgen dat ik die kosten niet nu uit prive hoef te betalen? Simon
  3. Joost Dank voor je snelle reactie. Het gaat om 1000 eur opstellen liquidatie balans en 700 eur vennootschapsbelasting 2007. Ik zit nog met wat vragen hierover 1) De BV is afgelopen februari geliquideerd en ik ben als 'bewaarder' van de boeken aangesteld. Het is nu october en de accountant stuurt de declaratie naar de BV. Is dat wel juist? 2) Men kon mij na het opstellen van de liquidatie balans exact vertellen wat de teruggaaf vbp 2007 zou zijn. Ik heb daarom geen idee waar die idioot hoge factuur van 700 eur aangifte vpb op gebaseerd is. In de uren verantwoording van de accountant kan ik alleen zien dat ze er 6 uur mee bezig geweest zijn. Het gaat hier om een holding bv met mijzelf als enige aandeelhouder. Ik had een bezit van 25% van de aandelen in een werkmaatschappij die in april 2007 verkocht zijn aan de overige aandeelhouders van de werkmaatschappij. Kortom, voor accountant redelijk simpele zaak. Tussen april 2007 en begin 2008 zijn er geen activiteiten meer geweest binnen de holding. Ikzelf ben in april 2007 in loondienst gegaan. Als die liquidatie balans is opgesteld moet het toch niet zo moeilijk zijn om een aangifte vpb te doen? Ik ben hier overigens al met het accountants kantoor over aan het onderhandelen :-) Groeten en nogmaals dank Simon
  4. Ik heb ong 1800 eur accountantskosten gemaakt na de liquidatie van mijn BV. Mijn accountant heeft de declaratie van deze kosten wel gewoon gericht aan mijn (inmiddels geliquideerde) BV. Ik weet niet eens of dat al juist is, maar laten we aannemen dat ik deze declaratie betaal uit prive middelen. Zijn deze kosten nog ergens aftrekbaar? (bijv aangifte inkomstenbelasting) Groeten Simon
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.