nils-o

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    anders
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Nils
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    ClipForce - Webvideo Productions
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

nils-o's trofeeën

  1. Ben ik het toch ook niet helemaal mee eens Edo. Het klopt inderdaad wat je zegt dat er per opdracht gekeken moet worden naar de wensen. Ik denk zeker dat bijv. montage een belangrijke rol speelt in het uiteindelijke resultaat. Met een goede montage kan een video beter neergezet worden en komt het professioneler over dan het 'huis-tuin en keuken' verhaal wat je vooral veel in UGC terug ziet. Door gebruik te maken van zwaardere camera's zorg je dat het materiaal ook te gebruiken is voor andere doeleinden (narrowcasting, beurzen, etc.). Ook is het zo dat als je met een betere camera werkt, het resultaat, ook op internet dus, een stuk beter is, ondanks dat de video's enorm gecomprimeerd worden overal. waar het vaak misgaat is volgens mij het doel van de video... wat wil je ermee bereiken? en niet onbelangrijk...wie? Mensen doen vaak maar wat en denken niet na wat ze er nou precies mee willen. Als dit duidelijk is kan je er een passend en 'vlot' script voor schrijven, wat voor elke organisatie/bedrijf anders zal zijn. Ook denk ik, zeker omdat we nog in een begin stadium zitten van internet video (op corporate niveau), dat de video's een max. lengte van 2-3 min. moeten hebben, tenzijn je content heel gericht is. het 'bestellen' van een video voor internet doeleinden moet eigenlijk net zo eenvoudig zijn (worden!) als het bestellen van bijv. promotie materiaal... gaat nog wel even duren vrees ik voordat iedereen dit door krijgt.
  2. dank! nee gebruiken verschillende camera's, geen consumenten camera's. De sony pd170 gebruiken we vaak, maar ook de versies van bijv. Panasonic. Overigens is dit in sommige gevallen wel voldoende, afhankelijk van wat je wilt filmen en in welke kwaliteit je wilt streamen. Maar over het algemeen is het verstandiger het met een betere camera te schieten, want dan kan je het ook gebruiken voor bijv. beurzen, evt. regionale tv en in hoge kwaliteit streamen op internet (hier zitten trouwens nog wel wat haken en ogen aan i.v.m. de ontvanger/kijker...die kan vaak maar een beperkte hoeveelheid binnehalen/kijken en je wilt naar mijn mening nooit dat je film steeds moet laden) HD kwaliteit schieten voor internet zie je nog niet zo heel veel, zijn ook niet veel sites die dit ondersteunen en wordt vaak heel traag...wel in opkomst overigens en denk zeker dat de toekomst dit meer en meer gaat brengen. hangt van de opdracht af, vaak werken we met een camera, statief en zender microfoon. we zetten bij sommige projecten ook extra licht in, een chroma key(green screen voor animaties), een dolly, etc. In principe hanteren we vijf werkdagen voor de eerste montage en dan kan men aanpassingen doorgeven zoals bijv. beeld wat er niet in had gemoeten, of juist wel, geluid/muziek wat niet goed is, etc. en dan nog twee/drie werkdagen voor de uiteindelijke montage. overigens kan dit geheel in overleg en dus ook sneller als dit noodzakelijk is.
  3. leuke discussie. Ik ben dus echt een voorstander van online video en dan vooral op het gebied van b2b. Je ziet heel veel UGC op het internet en sites als Youtube, msn video hebben miljoenen views per dag... maar waarom zien we dit dan inderdaad niet terug komen op bedrijfsniveau? Wij merkten dat er vooral veel weerstand was/is omdat het inderdaad vaak veels te duur is. een concept wat wij hebben opgezet is Videomonday.nl, hiervoor was gedacht dat men snel zelf zou gaan filmen en video's zou plaatsen, dit bleek helaas totaal anders te zijn. Hierop zijn we dus begonnen met het produceren van video's echt alleen voor internet doeleinden, betaalbare producties die op zeer korte termijn geproduceerd kunnen worden. Internet is relatief goedkoop en in sommige gevallen gratis, dus waarom zou je dan duizenden euro's betalen voor een video productie. Toch merk je ook veel weerstand in de markt en ziet niet iedereen het nut van video in. Ik zie werkelijk voor elk bedrijf een kans in het gebruik van internetvideo, maar de weerstand is behoorlijk groot. Soms zijn mensen naar mijn mening ook 'bang' om te laten zien; wie je bent...wat je doet...hoe je iets doet...etc. Maar om op de eerste vraag terug te komen...JA er is zeker markt voor, maar zorg ervoor dat je je prijzen laag houdt en je kwaliteit hoog! dan is er zeker kans van slagen. Overigens is het belangrijk dat je mensen laat inzien dat het produceren voor het web TOTAAL anders is dan het produceren voor TV. Men denkt inderdaad dat je met twee vrachtwagens voor hun kantoor staat met alles erop en eraan, van runners tot een regisseur. Dit hoeft dus niet, sterker nog; is zwaar overbodig. Wel zaak om dit goed te communiceren, dus de manier van produceren is veranderd...althans bij ons! en hiermee dus ook de prijs. grjts
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.