JeroenW

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Jeroen
  • Achternaam
    Wijnen

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Geldrop

JeroenW's trofeeën

  1. LS, Even een update na contact met de Notaris en de Belastingdienst: Notaris: zoals ook al door jullie aangegeven moet traceerbaar zijn dat het geld van mij uit gestort is. Belastingdienst (via belastingtelefoon, 2e lijns): De durfkapitaalregeling mag op deze wijze toegepast worden. Nogmaals bedankt voor de reacties Jeroen
  2. Ik heb gekozen voor een BV om een aantal redenen: [*]Fiscale [*]Financiele (ik ga vanuit mijn holding bv deelnemen in een andere bv) maar ben ook voornemens pensioen op te gaan bouwen in mijn holding bv) [*]De risico's tov van een eenmanszaak of vof Ik begrijp dat mijn voorgestelde constructie iig een aantal voordelen teniet doet. Ik ga dan zoals ik er nu tegenaan kijk voor een prive-prive lening. Dat lijkt me de beste oplossing Jeroen
  3. Bedankt voor de snelle reactie. Is het volgende dan wél mogelijk: mijn familielid stort naar mij prive de 18k, ik stort ze vervolgens op de bv, de bank geeft een bankverklaring af aan de notaris, de bv wordt opgericht, het geld blijft er 24 uur opstaan, ik maak de 18k vanuit bv terug over aan familid, deze stort vervolgens de 18k terug op de rekening van de bv ? Wordt de 18k dan wel aangemerkt als durfkapitaal ? Jeroen
  4. LS, Ik ben voornemens een BV op te richten en heb voor de benodigde 18k een familielid gevonden die me daar in wil helpen. Daarvoor zou er een durfkapitaal overeenkomst worden opgesteld tussen mijn op te richten bv en mijn familielid. Nu komt de accountant van mijn familielid met de opmerking dat dat helemaal geen durfkapitaalregeling mag zijn aangezien die regeling niet gebruikt mag worden voor het oprichten van een bv en dat het volstorten van de 18k via mijzelf zou moeten lopen...... Ik ben het spoor even bijster. klopt de opmerking van deze accountant en zo ja, wat is dan het alternatief : een lening tussen mij persoonlijk en mijn familielid ? Alvast bedankt voor de reactie. Jeroen
  5. Beste Ryan. Ik heb zelf geprobeerd door te rekenen wat ik netto aan de managementfee overhoud maar ben niet zeker over de (verplichte)inhoudingen en belastingen op mijn salaris vanuit mijn BV B. Ik denk zeker wel dat vanuit een management-fee van € 8800,00 een salaris van netto € 3000,00 kan overblijven echter, dan blijft er volgens mij maar heel weinig "over" in mijn eigen BV (en winst maken is 1 van de redenen om zelfstandig te worden). Met betrekking tot de regels waaraan de belastingdienst deze constructie zal of kan toetsen is mij niet duidelijk of er een VAR en zo ja welke dan van toepassing zal zijn (ivm fictief dienstverband). Jeroen
  6. Beste, Ik ben nieuw in de wereld van bv's, holdings en alle aanverwante zaken maar krijg nu de kans om daarmee te starten. De vraag is echter of het financieel wel aantrekkelijk is aangezien ik nu wél weet wat ik in mijn huidige dienstverband brutto verdien maar, nog belangrijker, netto overhoud en wat dan de hoogte van een eventuele managementfee zou moeten zijn om: A: mijn vaste lasten te kunnen blijven betalen, B: er meer aan over te houden dan dat ik nu heb en C: de risico's te beperken. Ik heb al veel gelezen op dit forum maar kom er niet uit. De case: Ik krijg de mogelijkheid om 1/3 van de aandelen van een startende BV (BV A) over te nemen tegen een bedrag van +/- 6000,-- (er zitten nog geen activiteiten in). De bedoeling is dat ik daarvan directeur wordt en daarvoor een managementfee factureer aan deze BV (BV A) vanuit een eigen op te richten BV (BV B). Mijn werkzaamheden bestaan voor 100% uit activiteiten voor BV A. De toekomstverwachtingen zijn goed. Huidige situatie: bruto salaris van 5500,00. Netto over +/- 3000,--. Ik heb ongeveer 2500,-- per maand vaste lasten. Het voorstel van de 2 andere aandeelhouders van de nieuwe BV (BV A) is een managementfee van 8800,-- per maand. Dit bedrag is tot stand gekomen door mijn huidige brutto salaris met 10% te verhogen * 12.96 en daarbij op te tellen: pensioen, AOV, Auto, Ziektekostenverzekering en onkostenvergoeding. Mijn vragen: gaat deze constructie werken (o.a. voor de belastingdienst) Is het financieel aantrekkelijk (hou ik meer over) of moet de fee omhoog. Waar moet ik nog meer rekening mee houden Ben benieuwd naar de reactie grtn Jeroen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.