Jammer dat ik deze discussie nu pas tegenkom. Ik wil jullie onderstaande niet onthouden.
Mijn ervaringen met BPC (BPCollectief)
De eigenaar van BPC komt in eerste instantie heel goed over en doet in de gesprekken hele mooie voorspiegelingen maken, waardoor je snel geneigd bent om in zee te gaan en in te stappen bij het collectief.
Ik ben reeds in juli 2007 met hen in zee gegaan, In januari 2009 werd het contract vernieuwd omdat er een Naams verandering plaats vond en beloofde de eigenaar, dat het nu echt van start ging en dat er gewerkt zou worden aan wat hij noemde mijn dossier. Ik ben ingestapt op het hoogste niveau, waarbij aangetekend werd dat ik geen ondersteuning nodig zou hebben op ICT gebied, aangezien daar mijn eigen specialisatie lag. Ook administratief had ik geen ondersteuning nodig, daar ik MEAO administratief en PB heb, dus zelf in staat ben om mijn administratie te doen. Deze twee onderdelen zouden omgezet worden naar voornamelijk juridische ondersteuning en marketing ondersteuning.
Na eerst een paar maanden weinig tot niets gehoord te hebben volgende er een zogenaamde intake gesprek. Hier kreeg ik pas na weken een verslag van. Daarna weer weken niets gehoord. Steeds zelf moeten bellen hoe het met de voortgang van mijn dossier ging.
Daarna werd ik contact gebracht met een mogelijke klant, die ook mijn algemene voorwaarden zou gaan doen. Die mogelijke klant is inderdaad een klant van mij geworden en zo had ik de eerste van de mijn toegezegde minimaal 15 klanten op jaar basis binnen. Hierna volgde een periode van weer niets horen. Diverse maanden navraag gedaan naar de stand van mijn AV, maar steeds de reactie dat komt. Bij mijn klant navraag gedaan en kreeg te horen dat hij mijn AV nog steeds niet had en van BPC ook nog steeds niet de opdracht gekregen had deze te gaan uitvoeren.
Aangezien BPC verwacht dat je ook mogelijke klanten aanbrengt voor het collectief. Diverse adressen en mogelijke klanten aan de eigenaar doorgegeven. Nu bij navraag bij die personen gedaan te hebben, wat ik veel eerder had moeten doen, blijkt dat hij geen contact met hun gezocht heeft.
Om een lang verhaal kort te maken. Diverse goederen en zaken geleverd aan BPC, waaronder website, domeinnaam en Laptop, monitor etc. Geen betalingen van hun mogen ontvangen. Privé zaken voor de eigenaar gedaan, en gefactureerd, wederom al maanden geen betaling op mogen ontvangen.
Eind vorig jaar werd ik in contact gebracht met een advocaten kantoor, die mijn AV zou gaan doen. Dit kantoor heeft dat grondig gedaan, dus daar geen commentaar op.
Totaal aantal klanten in 2008 verkregen via BPC is 3 geworden van de 15 die hij minimaal zou gaan aanleveren.
Conclusie: Bezint eer gij begint.
Sephimar, webhosting & -design, ICT advies