ruudsjoukes

Junior
  • Aantal berichten

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Ruud
  • Achternaam
    Sjoukes
  • Skype

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Oostvoorne

ruudsjoukes's trofeeën

  1. Laatste puntje is ook uitgezocht. Het is geen enkel punt. Bedankt voor alle reacties! Ga nu eens uitzoeken hoeveel het uurloon moet zijn om te compenseren voor de belasting, wat break evens maken...
  2. Dit is zeker belangrijk. Mijn studie is momenteel echter een ongebruikelijke constructie... Aangezien er administratief een fout gemaakt is (mondelinge afspraak ipv vastgelegd, eindigde in jaar uitloop...) heb ik nu dus praktisch geen studie. 1 dag in de week, waarvan ik mij voor de uitdaging maar voor wat vakken heb ingeschreven om toch de hersens te blijven gebruiken... Daarnaast is het bedrijf waar ik momenteel 0-uren contract heb bereid om ten tijden van mijn afstudy mij als werknemer te beschouwen (680u uit m'n hoofd gezegd). Op papier sta ik al voor zo'n 225 uur gefactureerd. Hoe en wat is niet van belang. Blijven er 1000 uren over, waarvan ik er afgelopen halfjaar sowieso al meer dan 200 heb gewerkt op basis van 1 dag per week. Dit zou uitkomen op 400 uur aangezien dit redelijk vast staat ingepland. Dit alles naast een studiebezetting van officieel 40u/week (dit haal ik bij lange na niet, heb veel minder nodig dan gegeven is en heb daarom ook veel ruimte/tijd over). Met de bijkomstigheid van 2 dagen per week, 8 uur komen we ruim aan de norm. Kortom... dat moet gewoon te doen zijn. Het bedrijf waar ik nu 2 dagen werk is juist enorm CV-bouwend en study gerelateerd. Exact de business waar ik toe moet passen waar ik voor studeer :) Rest mij volgens mij enkel de vraag... hoe moet ik de onderneming vormgeven? Moet het enkel technisch zijn (is feitelijk zo, bijkomstige klusjes kunnen onder die term gefactureerd worden) of kan het dus ook bestaan uit (zoals voorbeeld belastingdienst) timmerman en ict developer?
  3. Nu snap ik waar je het over hebt. Ik heb in die post een 'foutje' gemaakt. De 15.3K heb ik uitgerekend aan de hand van de 1225 uren norm. Echter zegt dat geheel niet dat dat de grens moet zijn, ik kan namelijk kosten aftrekken zodat ik uiteindelijk onder de 13K kom en toch stufi blijf houden. Zodoende heb ik dubbel profijt. Ik geniet de fiscale voordelen van de 1225 uren norm en kan door slim boekhouden toch onder de stufi-norm blijven. (Of sla ik hier nu geheel de plank mis??)
  4. Ik geloof niet dat je het rekensommetje helemaal snapt, maar goed... Hmm.. Het zou dan fijn zijn van je te horen hoe het wel in elkaar steekt. Ik zou het graag leren, aan deze reactie heb ik echter weinig... ben benieuwd wat je me er over kunt vertellen
  5. Okee top! Dan rest volgens mij enkel nog de vraag: In hoeverre kan je als onderneming in meerdere sectoren werken? Ben bang dat hier een verschillende interpretatie mogelijk is.. ten ongunste van mij. Moet ik dus als ondernemer 3 werkgevers hebben die exact engineering doen, of kan het ook zijn dat 1 van de 3 meer allround klussen zijn? Klopt maar voor 2000e moet ik dan wel weer 160 uur werken ;) Dus zolang we er onder kunnen blijven heb ik de meeste voordelen geloof ik zo. EDIT: Bedenk mij zojuist dat ik ook mijn werkgever zal moeten overhalen om mij dan als zzp'er in te huren. Daarvoor is het misschien handig om de verschillen eens te bekijken (zijn voordelen voornamelijk). Ik neem aan dat hij minder belasting betaald, geen pensioen regelingen etc. Kortom, dit kan direct terug naar mijn 'uurloon'? Daarnaast kan hij natuurlijk de factuur ook weer invoeren als kosten waardoor ze ook minder belasting betalen? Ben benieuwd of iemand hier wat meer over weet.... bedankt!
  6. Je werkt toch voor één werkgever op dit moment en bent van plan dit te blijven? Dan zal er waarschijnlijk sprake zijn van een verkapt dienstverband. Nee, ik werk reeds al voor 2 andere 'werkgevers' vanuit mijn eigen bedrijfje (onderneming?) Dit derde bedrijf is nu 0-uren contract en de vraag is of ik er nu dus niet beter aan doe echt als zzp te gaan werken. En daarmee dus een officiele onderneming wordt ipv een bedrijfje etc.
  7. Bedankt voor alle reacties. Als ik het goed begrijp is het, zolang ik gewoon als ondernemer werk (3 opdrachtgevers min. en 1225u om voordelen mee te pakken), beter om als ZZP'er in dienst te treden dan loondienst. De grens kan ik bewaken door kosten door te voeren, dit zou te doen moeten zijn. Hiermee blijf ik de voordelen van student zijn houden. Dien ik voor de aanmerking tot ondernemer nog een VAR verklaring aan te vragen? Of zijn hiervoor de 3 opdrachtgevers voldoende (ik neem trouwens aan dat het hier gaat om 3 opdrachtgevers in dezelfde branche, bijv. engineering) Bedankt tot dusver!
  8. D'accoor. Zodoende kom ik op een minimum uit van 15312.50/jaar. Dit betekend dat ik niet langer belastingvrij ben, de vraag is of ik dat sowieso blijf uiteraard. Het is zeer mogelijk om aan de gestelde uren norm te komen, dat is het punt niet. Zeker gezien ik de mogelijkheid zal hebben in de toekomst meer dagen te werken, er in de zomer altijd meer werk is voor mijn bedrijfje etc. De vraag is enigszins waar het break-even ligt.. <7000 belastingvrij <+-13.000 wel stufi maar belasting, geen aftrekposten ivm loondienst >15.300 mogelijkheid zzp, aftrekposten etc Ik verwacht dat onder de 7.000e blijven sowieso een moeilijke opgaaf wordt. Als ik boven de 15k ga komen 'verlies' ik hier sowieso een OV-jaarkaart en mijn stufi mee (+- 2.000?) Terugkomend op de vraag, is het verstandiger in loondienst te blijven of als zzp'er te factureren? Edit: Meerdere werkgevers is automatisch aangezien het dan onder mijn bedrijfje gefactureerd wordt
  9. Beste forumgebruikers, Heb getracht dit probleem via zoeken op te lossen maar kom helaas niet tot een eenduidig antwoord. Excuses als ik het benodigde topic toch over het hoofd gezien heb.. Momenteel ben ik student, heb ik een eigen bedrijfje en werk ik sinds kort 2 dagen in de week bij een bedrijf. Voor deze 2 dagen heb ik een nul-uren-contract. De activiteiten van het eigen bedrijfje zijn nogal variabel naar gelang de tijd welke ik nodig heb voor mijn studie. Een vriend wees me op de mogelijkheid om mezelf als 'zzp'er' te verhuren aan het bedrijf ipv in loondienst te blijven. Dit zou mij enkele voordelen moeten opleveren zoals aftrekposten, terugvraag van belasting etc. Tevens zou ook het bedrijf hier voordeel aan hebben. In mijn weten dien ik dan iedere week/maand een factuur naar hen te sturen met de gemaakte kosten, uren etc. Dit is iets wat ik gewend ben en automatisch kan worden geregeld, het geeft dus niet veel meer werk dan loondienst. De overlapping is er eveneens, de belastingdienst zou het goed moeten keuren qua VAR verklaring. De nadelen zijn uiteraard ook daar (WW, pensioen etc). Gezien mijn jonge leeftijd vraag ik mij af of dit iets is waar ik mij nu al voor moet inzetten. Allicht handige informatie: Mijn bruto uurloon bij het bedrijf is 12,50. Tevens tracht ik onder de 'belastingvrije' grens van 7000e/jaar te blijven. Nu is de vraag: Is het in mijn situatie handiger om via loondienst of als ZZP'er te werken? En vooral waarom? Alvast bedankt voor alle hulp! Ruud
  10. Beste Elke, Allereerste bedankt voor de reactie. Deze pagina is al regelmatig gepasseerd, gelezen en begrepen. Waar het hierin op neer komt, is dat er via de NEN-EN 1176 ontworpen dient te worden. Dit schijnt een boekwerk te zijn van een telefoonboek dikte waar de worsteling in erg lastig is, vandaar dat ik hier om hulp vroeg naar de mogelijkheden. Een keuringsinstantie zou liftinstituut kunnen zijn. Deze keurt meerdere waterskikabelbanen. In de Wettekst, staan zaken die erg generaal en logsich zijn in mijn ogen, maar weinig concreet. Iedere ontwerper kan zelf bedenken dat iets veilig moet zijn voor de gebruiker, maar wat zijn de specifieke eisen. Hoeveel hoger dan de verwachte kracht moet het aan kunnen, welke materialen zijn uitgesloten, maximale hoeken etc. Zijn daar echte normeringen voor of... valt het allemaal wel mee en worden mij zaken verteld die niet waar zijn. De ontwerpers spreken namelijk van een onmogelijke opgave, maar ik sta nog steeds enorm achter mijn idee en denk dat het een stuk beter en goedkoper kan. Bij voorbaat dank Hieraan is al gedacht, het is zelfs al in proces. Deze vergunningen worden aangevraagd en naar alle verwachting ook verkregen, desnoods voor de aanschaf van dergelijke installatie i.p.v. eigen bouw. De daaraan gekoppelde bouwkundige eisen.. dat is het onderwerp waar dit topic over gaat. Hier loop ik namelijk vast, in mijn weten is dit enkel terug te vinden in de normeringen maar is dit zo? Indien dit zo is, dan zal ik ze toch aan moeten schaffen, ze zijn helaas wat prijzig voor deze constructie. Bvd
  11. (Indien verkeerd geplaatst, excuses) Beste forumgebruikers, Een korte introductie: Ruud Sjoukes, 21 jarige student werktuigbouwkunde woonachtig in omgeving Rotterdam. In samenwerking met een kitesurfschool, ben ik begonnen met het ontwikkelen van een trainers wakeboard baantje. Een vergelijkbaar systeem gebruikt sesitec, het system 2.0. Als werktuigbouwkundig student, is de constructie op zichzelf geen probleem. Waar ik vastloop, is het keuringsplaatje. De constructie dient te voldoen aan de norm en wetgeving omtrent attractie- en speeltoestellen. Hier moet ik eerlijk zeggen, dat ik daar weinig verstand van heb. Zouden jullie mij hier allicht op weg kunnen helpen? Ik heb de documenten van NEN niet aangeschaft, zijn nogal prijzig en wilde eerst wat informatie inwinnen voor ik dergelijke zaken aanschaf. Bij voorbaat dank, Ruud Sjoukes
  12. Door hulp van velen ben ik al een heel eind verder. Een vraag dan even: Hoe doe je het best onderzoek naar mogelijke klandizie? Zelf had ik al enige punten en contacten die volgens mij hiervoor handig zijn: - andere bedrijven welke in deze catogorie vallen vragen - in de doelgroep onderzoeken onder mensen, dit kan dmv enqueteren maar denk dat persoonlijk contact beter is - globale gegevens uit databases, wellicht kvk, cbr etc?
  13. Nogmaals bedankt voor de reacties (ja blijf dit nog wel even zeggen want ik vind enorm veel steun bij dit d.m.v. de fora). Momenteel ben ik begonnen met het plan. Via de KvK had ik al bekeken, werkt niet goed voor mij. Is te statisch, als ik iets wil aanpassen dan gaat dit lang duren. De processtappen zijn op zich goed, maar ik heb zelf vaak dat ik eerst B in vul en dan pas A juist kan formuleren. A is dan nog te subtiel ingevuld, welke ik later verander. Net zoals dat je een samenvatting pas maakt nadat je het geheel af hebt. Ik hoop dat ik er uit ga komen. Mocht dat niet het geval zijn, dan zien jullie dat snel weer. Wel had ik enig probleem met een formulering. In bijna alle plannen hebben ze het over goederen, terwijl in mijn ogen aangeboden activiteiten niet geheel goederen zijn. Om een voorbeeld te geven: Distributie. Staat in vele plannen, maar volgens mij heb je daar geen last van als je een onderneming hebt welke afhankelijk is van een ruimte met de daarin staande spullen. Er worden geen goederen aangevoerd of ingekocht naast alles wat er al moet zijn. Dit zou alleen van belang zijn voor een eventuele 'detailhandel' in consumerende goederen. Om hier trouwens op terug te komen op de reactie van djluc: Ik ben heel erg bekend met onderneming die deze 2 sectoren gescheiden houden. Dit is voor ons ook de bedoeling. Misschien is onze gedachte gang er nog niet voldoende voor onderbouwd, maar wij willen dat mensen komen voor de activiteiten en hier ook 'bijna' allen aan mee doen. Er zal niet veel ruimte zijn voor een 'terras' waar familieleden/vrienden/etc kunnen kijken. Het is een bezigheidsgerichte organisatie waar het inderdaad handig is als de middelen er zijn, maar waar je niet direct aan denkt als extra personeel om dat te runnen. Oplossingen zijn bijvoorbeeld automaten of een 'kleine' kantine, het zal dus of een gescheiden onderneming zijn (een onderneming aan een onderneming) of niet. Dat is het plan, of we later bijdraaien door mensen die genoeg onderbouwde argumenteringen en 'needs' er voor hebben, dat merken we vanzelf.
  14. Allereerste bedankt voor alle feed! Het betreft inderdaad een meer recreatieve sector. Hoewel het een heel verschillend concept is t.o.v. de meeste van de voorbeelden die ik ga noemen, kun je denken aan: - cable parks (wakeboard banen aan een kabel) - Snowworld - Indoor activiteiten in bepaalde doelgroepen Er is een mogelijkheid tot overgang in verkoop van levensbehoeften als frisdrank en snacks, maar dit is niet de eerste prioriteit. Dit deel valt dus nog te bekijken voor 'later'. Hiervan ben ik echter al op de hoogte betreft hygiene en vergunningen gezien ik daar wel wat contacten heb zitten. Tevens komen bij de activiteiten ook middelen, net als bij surfen een board hoort, heeft onze activiteiten ook z'n producten. Deze zullen wij in eerste opzet niet aanbieden voor verkoop, maar wel ter beschikking moeten hebben ter 'verhuur'. Waar ik mij het meest druk om maak, is het feit dat we een soort 'bouw-vergunning' zullen moeten krijgen. Ookal is het plan het in een oude fabriekshal of grote loods op te zetten, we zullen toch de boel van binnen moeten verbouwen. Hierom helpt het volgens mij als je een goed onderbouwt buisiness plan hebt. Nu ben ik hier nog niet heel ervaren in, doch beschik ik wel over enige kennis. Met de plannen die ik inmiddels gevonden heb kan ik een goed plan op stellen denk ik. Vraag me af of er nog punten zijn waar ik extra aandacht aan moet schenken als ik de bovengenoemd sector in wil. Verder zijn we dus nog steeds hard op zoek naar leegstaande fabriekshallen/loodsen met een wat 'grotere' omvang. Waar ik deze aanvraag moet plaatsen is mij niet geheel duidelijk, maar als u iets weet, graag!
  15. Beste forumgebruikers, Ik ben nieuw op de fora. Het is mij een berg informatie waardoor ik soms de bomen van het bos niet meer zie. Vergeef mij dus als ik nu vragen ga stellen welke toch terug te vinden zijn. Met een groep vrienden (feitelijk gezien een 'team') willen we een organisatie op gaan zetten. Gezien ik geleerd heb dat ideeën heel erg snel de ronde doen en mensen met meer expertise je dan voor zijn, ben ik wat voorzichtig met prijsgeven van de inhoud. Voor dit idee moet ik een buisiness plan schrijven. Hoe dit moet weet ik echter niet. Zelf ben ik een technisch student. Alle technische details, inhoud, berekeningen etc worden gedaan. We bezitten jammer genoeg niet over een goede bedrijfskundige expertise waardoor ik hier dan ook terrecht gekomen ben. Het plan moet volgens mij volgende delen bevatten: - Plattegrond + constructie Hierin worden de technische details, overzichtstekeningen (met 3D als extra's) en stuklijst met benodigde onderdelen opgenomen. - Locatie De locatie is nogal een belangrijk onderwerp. Voor het idee hebben we een 'loods' nodig met een redelijke oppervlakte/inhoud. Een oplossing hiervoor zou volgens mij best een oude fabriekshal kunnen zijn. Dit scheelt in de kosten lijkt me. De faciliteit moet goed bereikbaar zijn door openbaar vervoer omdat we ook jongere consumenten willen aantrekken. Verder is het een 'innovatief idee', het zal het eerste idee zijn wat in nederland, en zelfs europa volgens officiele termen, gemaakt gaat worden. Hierdoor moet de locatie tevens 'centraal' liggen. Op dit punt loop ik enigszins vast... hulp is welkom. - Inkomsten/uitgaven Vroeger ben ik goed geweest in economische aspecten. De meeste uitgaven en inkomsten zullen we kunnen schatten. Ik ben echter bang dat ik veel over het hoofd zie. Is hier een tutorial of richtlijnen voor om tot een betere schatting te komen? Momenteel doe ik onderzoek naar verwachte aantal bezoekers, vaste klanten en mogelijkheid in groeporganisaties. Hieruit komt een getal wat te koppelen zal zijn aan de 'inkomsten'. De uitgaven zijn vooral eenmalig. De hal + inhoud zal moeten bekostigd worden. Hierna is de uitgaven een variabel gelang naar het aantal bezoekers, met een kleine vaste uitgaven: De verwarming/stroom. - Verwachte klandizie Valt dit deel onder een apart topic te schrijven of is dit opgenomen in bovenstaande? - Veiligheid Een belangrijk aspect. Of het echter in je buisiness plan moet komen weet ik niet. Ik hoop dat u mij enigszins kan helpen met de punten of ideeën hebt hoe ik verder moet met het opzetten van het idee + organisatie. Bij voorbaat dank, Ruud Sjoukes
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.