Ga naar inhoud

FRLaurens

Junior
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Berichten die geplaatst zijn door FRLaurens

  1. Geplaatst:

    Of je de VAT kunt terugvorderen weet ik niet, maar daar zal iemand anders zo ongetwijfeld ook antwoord op kunnen geven. Als je je bij de KvK inschrijft als eenmanszaak, kost dat geloof ik 46,- per jaar. Daar is alles bij inbegrepen. Dat is dus nog wel op te brengen lijkt me. Je kan zeker dingen aftrekken van de belasting, maar uiteraard moet je opletten dat je kunt aantonen dat je die zaken hebt gekocht voor zakelijk gebruik. Als je niet zeker weet of je het echt wilt doorzetten zou ik even wachten met het inschrijven bij de KvK, kleine webwinkels worden toch praktisch nooit gecontrolleerd, dit heb ik zelf ook gedaan en daar krijg je absoluut geen problemen mee.

     

    vriendelijke groeten,

     

    Laurens

  2. Geplaatst:

    Dat probleem had ik eerst ook. Voorbeeld:

     

    De prijs van een product was 30 euro, maar de verzendkosten bedroegen (volgens mij) 12,00 euro. Uiteraard een hoop geld.

    Heb nu de verzendkosten verlaags naar 3 euro, en de prijzen van de Games met 9 euro verhoogd. Levert toch aanzienlijk meer klanten op. Hopelijk kan je hier wat mee.

     

    vriendelijke groeten,

     

    Laurens

  3. Geplaatst:

    Inschrijving in het handelsregister

    Bij de inschrijving van een bedrijf in het handelsregister moet de minderjarige ondernemer een bewijs meenemen dat de handlichting is verleend. Als er geen handlichting is verkregeg of de ondernemer nog geen 16 jaar is, is het raadzaam dat de ouders meetekenen. Zo wordt vastgelegd dat ook zij instemmen met de start van het bedrijf. Toekomstige zakenpartners die zekerheid willen dat hun overeenkomst niet zal worden vernietigd door de ouders, zullen de ouders ook vragen om mee te tekenen. Bijvoorbeeld bij contracten, offertes of bestellingen.

     

    Je kan dus wel jezelf inschrijven. Je ouders zouden alleen mee moeten tekenen. Gewoon doen !

     

    Oké, Ontzettend Bedankt! Ga het zeker doen!

     

    Hier kan dan denk ik wel een slotje op ;)

  4. Geplaatst:

    Beste Forumlezers,

     

    Ik heb sinds enige tijd een kleine webshop die redelijk begint te lopen. Nu lijkt het me verstandig om mij in te schrijven bij de Kamer van Koophandel. Ik weet wat erbij komt kijken etc etc. Maar nu las ik laatst dat de minimale leeftijd om je in te schrijven 18 jaar is. Wat kan ik nu het beste doen? Mijn bedrijf tijdelijke op de naam van mijn ouders inschrijven? Of is dat niet mogelijk? Of heb je alleen toestemming van je ouders nodig?

     

    alvast vriendelijk bedankt,

     

    Laurens

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.