Slak

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    anders

Slak's trofeeën

  1. Op onze facturen staat ook aangegeven of de BTW wel of niet aftrekbaar is, maar op de site van de klant staat het net even iets anders, dus dat is elke keer even puzzelen. Per gast en per vergadering allemaal aparte facturen en dus allemaal apart uploaden en inboeken via hun site. Maar de discussie is dus dat we dit allemaal moeten doen van de klant, het uploaden van een factuur is voor ons geen probleem, maar al die regels en BTW inboeken, als het ware hun administratie doen cq voorbereiden, dat kost ons veel tijd en zij accepteren niet dat wij hier eventueel administratiekosten voor rekenen.
  2. De facturen die wij sturen bestaan uit meerdere regels/artikelen, deze artikelen kunnen een laag of een hoog BTW-tarief hebben. Daarnaast hebben bepaalde artikelen aftrekbare en andere artikelen niet aftrekbare BTW, denk hierbij o.a. aan de artikelen food. Onze klant wil dat dit, naast het uploaden van de factuur in pdf-format, door ons wordt ingevuld. Wij maken meerdere facturen per dag voor dit bedrijf, deze facturen moeten apart aangeleverd worden, de diverse ordernummers mogen niet bij elkaar op 1 factuur staan. Dus meerdere facturen met aardig wat regels per factuur per dag leiden tot aardig wat werk per dag, soms tot een uur aan toe. Cynthia
  3. Bij een debiteur van ons bedrijf moeten wij binnenkort verplicht onze facturen via een website digitaal aanleveren, dus als pdf-file inscannen. Maar.....wij moeten deze factuur dan ook via deze website coderen, m.a.w. de bedragen bij verschillende omzetgroepen invullen en de BTW specificeren. Dat een bedrijf overstapt op 'digitale facturering' daar kunnen wij inkomen, maar dat je vervolgens veel tijd kwijt bent aan het invullen van de rest van de gegevens, daar kunnen wij niet inkomen. Wij doen nu hun administratie. Zo haal je de kosten als bedrijf met de introductie van deze manier van digitaal factureren wel naar beneden. Het vervelende is nog dat dit een goede klant van ons is, die wij niet kwijt willen. Wij spenderen hier per dag soms wel eens een uur aan, de discussie met de klant dat wij hier administratiekosten voor willen rekenen loopt op niets uit. Heeft iemand nog ideeën of suggesties of weet iemand welke eisen een klant kan en mag stellen aan het digitaal factureren en het werk dat daarbij komt kijken? Cynthia
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.