Daxxie

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Daxxie's trofeeën

  1. Wij hebben jarenlang voor een bestelling naar België 3.8€ betaald via PostNL. Na afloop van ons contract hebben ze dit nu verhoogd naar 4.95€ voor een pakket tot 30kg. Als je een beetje volume hebt en goed onderhandeld zijn deze prijzen haalbaar! Wel zijn we op zoek naar een goede prijs voor pakketten tot 2.00m lengte (maximaal 5kg) PostNL is hier niet geschikt voor. Iemand een tip?
  2. Wij hebben deze week controleurs over de vloer gehad die CE markeringen en dergelijke controleren. Ze hadden enkele producten van onze site afgedrukt en ze vroegen om ze te mogen zien. Er waren verschillende problemen maar allemaal makkelijk op te lossen. Het ging over CE en andere technische markeringen. Een van de opmerkingen die we kregen is de volgende: We moeten op elk product dat we zelf importeren en verkopen onze bedrijfsgegevens (naam + adres) plaatsen. Dit is een hoop werk en niet al onze klanten zullen dit appreciëren. Weet iemand meer over deze verplichting? Andere opmerking ging over gebruikershandleidingen. Maar dat gedeelte heb ik niet goed begrepen. Ben je verplicht om een gebruikershandleiding te geven in bvb het nederlands of in de taal van het land waar je de spullen aanbiedt? Waar moet overal een gebruikershandleiding bij? De controleur beweerde dat zelfs bij elk led lampje dat we verkopen ook een gebruikershandleiding moest zitten! Weet iemand hier wat meer over of een URL bvb? Groetjes
  3. Je klant verteld onzin. De door jou beschreven handelswijze is correct. Als buitenlandse bedrijven via onze shop willen bestellen dan vragen wij altijd om een uittreksel KVK. Vervoersbewijzen van TNT worden ook netjes bewaard zodat we altijd kunnen bewijzen dat de goederen het land hebben verlaten (CMR is ook een prima document om dit aan te tonen) Als buitenlandse bedrijven bij ons willen afhalen dan noteren wij kenteken en we laten de klant verklaren dat hij de spullen mee over de grens neemt. Kopie legitimatie doen we enkel bij twijfelgevallen. BTW nr. moet je altijd controleren! En niet alleen op geldigheid maar ook of de persoon in kwestie wel de eigenaar is. (BTW nr en gegevens van andere bedrijven vind je genoeg) Dat kan via verschillende sites: hier bvb Als je nog twijfelt dan kun je ook de belastingdienst in dat land bellen. (Mij hebben ze altijd geholpen) En als je wil dan kun je ook nog (tegen een vergoeding) een afschrift opgestuurd krijgen. Als je het tegenover de belastingdienst niet correct kunt aantonen dan ben jij de klos en draai jij op voor de BTW. Hier nog een link: http://www.kvk.nl/regio/amsterdam/Images/Hoofdlijnen_intracommunautaire_leveringen_tcm40-125726.pdf Zelf heb ik al meegemaakt dat mensen van een "zogezegd" Oostenrijks bedrijf een dure sportwagen van ons hadden gekocht. Met BTW tarief 0%. Enkele maanden daarna kregen we een brief van de belastingdienst die om meer inlichtingen vroeg. Blijkbaar hadden de kopers briefpapier en gegevens (BTW nummer) van dat Oostenrijks bedrijf misbruikt en de wagen nooit als een intracommuinautaire levering gemeld in Oostenrijk. Gelukkig had ik alle mails, afhaalbewijs enz..., Ik kon dus aantonen dat ik mijn best heb gedaan om de gegevens van mijn klant te controleren. Dit had anders nog wel eens veel geld kunnen kosten. Mvg
  4. Ik kan je wel meer info geven. Heb zelf een bedrijfje net over de grens bij Sittard. Daar in de buurt en ook bij ons zijn er genoeg kantoortjes te huur. Roermond is ook vlakbij. Probleem waar je wel tegenop gaat lopen is dat je beter ook een bedrijfje en een BTW nr hebt in DE ipv enkel een kantoortje. Duitse leveringen die in Duitsland geleverd worden zijn dan niet meer vrij van BTW. De Duitse leverancier moet dan Duitse BTW berekenen als de spullen niet het land verlaten. Je zult de goederen dan nog het land moeten uitfactureren via je Duitse firmaatje aldaar. Ik heb heel veel kennissen die spullen op ebay.de bestellen en die bij ons laten leveren en daarna oppikken. Scheelt weer heel wat in de verzendkosten. Heb zelfs al eens gedacht om dit tegen een kleine vergoeding aan te bieden. Er is vraag genoeg naar. Als je info wil, PM me dan maar. Greetz
  5. Hallo allemaal. Ik zit al langer te broeden op het volgende idee. Wij versturen via onze webshop (IT-benodigdheden en supplies) ongeveer een 60.000 paketten per jaar naar onze klanten. Voor iemand anders zijn dit dus 60.000 potentiële klanten die gewend zijn om op het internet te bestellen. Het zou voor ons heel makkelijk zijn om bij elke bestelling een flyer van een ander bedrijfje (webshop) mee te sturen in het pakket. Een reclamefoldertje bvb met speciale aanbiedingen of een bepaalde korting bij een eventuele bestelling. Wij zouden dat kunnen doen tegen een bepaalde vergoeding maar mooier zou zijn als ik een ander bedrijfje zou vinden dat in ruil onze flyer met hun bestelling mee stuurt. Dan maken we dus gratis reclame voor elkaar. Het verbaast me dat er nog geen slimme marketeer of een reclamebureau zo iets aanbiedt. Ipv folders deur aan deur te laten aanbieden gewoon je flyer bij een x aantal webshops laten uitdelen tegen een kleine vergoeding. Als ik meer tijd had dan had ik al lang zoiets op poten gezet. In alle geval, ik ben dus op zoek naar iemand die bij elke verstuurde bestelling een flyer van ons er wil bij stoppen. In ruil daarvoor stoppen we een flyer van jullie bij onze pakketjes. Voorwaarden: De aangeboden producten zijn niet concurrerend voor ons. Liefst iemand die ook internationaal verstuurd (wij versturen naar NL BE en FR) Ook graag een iets langer bestaande shop met een goede reputatie en klantenservice. Alvast bedankt voor jullie reacties!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.