Hallo,
Het gaat om de volgende situatie:
Een hobby van mij, het maken van website is gegroeid en vanaf het moment dat ik een opdracht kreeg van een bedrijf heb ik me voorgenomen in te schrijven bij de Kamer van Koophandel. Bij deze inschrijving kreeg ik ook een BTW-nummer. Echter ben ik naar mijn idee niet BTW-plichtig.
Ik heb een geschatte omzet per jaar van € 500,-
De kosten zullen rondom € 250,- euro liggen.
Nu wil ik mijn opdrachtgevers factureren. Hoe ga ik hierbij om met de BTW?
Vermeld ik wel sowieso het verkregen BTW-nummer?
En als ik een product doorverkoop:
Ik ontwerp visitekaartjes voor een vast ontwerptarief. Ik laat deze visitekaartjes afdrukken bij een reprobedrijf.
Ik bereken geen BTW over mijn ontwerptarief aangezien ik niet BTW-plichting ben, maar het reprobedrijf doet dit natuurlijk wel met een BTW tarief van 19%.
Hoe vermeld ik dit op mijn factuur? Gewoon opsplitsen en als BTW grondslag alleen de kosten van het reprobedrijf vermelden?
Zoals ik heb vernomen ga ik aan het einde van jaar mijn omzet-kosten vermelden bij mijn 'inkomsten uit overige verdiensten' bij de belastingaangifte. Wordt mijn inkomen uit mijn website-bedrijfje samengevoegd met mijn inkomen uit mijn fulltime job en dan samen belast in de desbetreffende box?
Groet,
AnkeK