AnkeK

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Female

AnkeK's trofeeën

  1. Bedankt voor jullie reacties. We werken volgens factuurstelsel. Ik heb inmiddels de facturen in boekjaar 2010 geboekt en een correctie verstuurd naar Belastingdienst.
  2. Hallo, Ik heb in mijn boekhouding nog een aantal facturen van het boekjaar 2010. Omdat we in 2010 geen middelen meer hadden om deze facturen te betalen hebben we uitstel van betaling aangevraagd (en gekregen). Nu zijn de facturen allemaal betaald en wil ik de facturen gaan inboeken. Ik heb inmiddels BTW-aangifte 4e kwartaal 2010 gedaan. Waar doe ik de facturen nu inboeken? In boekjaar 2010 en wordt deze correctie dan automatisch meegenomen? In boekjaar 2011 met als boekdatum de datum van betaling? Of in boekjaar 2010 en moet ik een correctie opsturen naar de belastingdienst over het 4e kwartaal 2010? Alvast dank voor uw reactie.
  3. Dat is toch als je minder dan 1250 uur per jaar aan je onderneming besteedt en minder dan (..?...) euro per jaar verdient. Toch?
  4. Hallo, Het gaat om de volgende situatie: Een hobby van mij, het maken van website is gegroeid en vanaf het moment dat ik een opdracht kreeg van een bedrijf heb ik me voorgenomen in te schrijven bij de Kamer van Koophandel. Bij deze inschrijving kreeg ik ook een BTW-nummer. Echter ben ik naar mijn idee niet BTW-plichtig. Ik heb een geschatte omzet per jaar van € 500,- De kosten zullen rondom € 250,- euro liggen. Nu wil ik mijn opdrachtgevers factureren. Hoe ga ik hierbij om met de BTW? Vermeld ik wel sowieso het verkregen BTW-nummer? En als ik een product doorverkoop: Ik ontwerp visitekaartjes voor een vast ontwerptarief. Ik laat deze visitekaartjes afdrukken bij een reprobedrijf. Ik bereken geen BTW over mijn ontwerptarief aangezien ik niet BTW-plichting ben, maar het reprobedrijf doet dit natuurlijk wel met een BTW tarief van 19%. Hoe vermeld ik dit op mijn factuur? Gewoon opsplitsen en als BTW grondslag alleen de kosten van het reprobedrijf vermelden? Zoals ik heb vernomen ga ik aan het einde van jaar mijn omzet-kosten vermelden bij mijn 'inkomsten uit overige verdiensten' bij de belastingaangifte. Wordt mijn inkomen uit mijn website-bedrijfje samengevoegd met mijn inkomen uit mijn fulltime job en dan samen belast in de desbetreffende box? Groet, AnkeK
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.