Vince75

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Vince75's trofeeën

  1. Je geeft aan dat je 50 facturen meer hebt dan voorgaand jaar dus daar kan die 2900 niet in zitten. Maar hoe zit het met de inkomsten die de boekhouder boekt? zijn dat veel meer transacties geworden? Gewoon vragen hoe hij die extra kosten heeft berekend en of hij die wil specificeren. De inkomsten zijn er ook ongeveer 50 meer, en meneer wist halverwege het jaar nog te melden dat hij zo blij was dat het inlezen tegenwoordig automatisch ging met Twinfield. Dus hij zou er minder werk aan hebben. Er speelt zeker wat bij het kantoor, volgens een collega ondernemer zijn er twee langdurig zieke werknemers en wordt er veel extern ingehuurd en blijkbaar komt dat op het bordje van zijn klanten.
  2. Het is ook zeker niet de bedoeling om te escaleren, echter wil ik wel weg, het vertrouwen is er niet meer en de manier waarop is niet goed, daarbij is dit een kantoor met veel ondernemers uit de buurt en er wordt al meer gemopperd over de dienstverlening door de collega ondernemers. en de BTW ga ik inderdaad zo oppakken als RiVe voorstelt. Het dispuut is over het boekjaar 2014, normaal gesproken maakte we in maart altijd het prijsje voor het boekjaar, dat is ook het moment dat ik de factuur krijg van het voorgaande jaar, om een beeld te geven in maart 2014 spraken we € 2.600,- af voor het boeken en de W/V rekening ik heb nu een factuur liggen van ruim € 5.500 als ik dat met mijn klanten doe dan weet ik zeker dat ze niet meer terugkomen. Dat BTW verhaal is voor mij gewoon een stukje principe, een boekhouder die zelf zijn betalingen niet controleert wekt weinig vertrouwen.
  3. We boeken zelf alle inkoopfacturen in, alle inkomsten worden door de boekhouder geboekt. 99% bank (pin) 1% kas. Twinfield, de boekhouder betaald en factureert € 75,- per kwartaal door.
  4. Om mij heen hoor ik het steeds vaker, een boekhouder ruil je na 3 jaar in. tot vorig jaar was ik zeer tevreden met de boekhouder die ik heb. Alleen in het afgelopen jaar zijn er diverse fouten gemaakt in onder andere de loonadministratie, met de BTW aangifte en is de communicatie een stuk verslechterd. Als klap op de vuurpijl komt er ook nog eens een buitensporig hoge factuur overheen De vaste prijs die we elke jaar afspreken is op eens niet meer geldig omdat mijn bedrijf volgens hem "gegroeid" is en er dus meer werk in zit dan verwacht, (ongeveer 50 facturen extra). Blijkbaar een reden om ruim 200% meer te vragen dan het afgesproken bedrag. Omdat ik die factuur weiger te betalen is de boekhouder in zijn eigen administratie gedoken en tot te conclusie gekomen dat ik van zijn facturen uit 2011 en 2012 de BTW niet heb betaald. Wederom aangeven dat ik dat ik van een boekhouder mag verwachten dat zijn eigen administratie in orde is en hier graag een bewijsje van zie. Omdat we natuurlijk voor het punt staan om de aangifte IB te gaan doen weigert deze om de aangifte te doen en gaat pas weer aan het werk als ik de facturen betaal. Natuurlijk is een ander administratiekantoor zo gevonden, alleen lijkt het er nu op dat ik niet meer kan inloggen in het online boekhoudpakket. De wachtwoorden zijn veranderd.Dus even snel de data overhalen is er niet bij. Het voelt als een soort van gijzeling De komende BTW aangifte staat voor de deur en je moet aangifte IB doen. De boekhouder weigert, die gaat pas weer aan het werk als ik betaal. Wat ik best wil doen mits redelijk en niet zijn woekerprijs. Bah, dit zijn van die dingen in het ondernemen die ik echt haat, elke keer weer de discussie en het gebrek aan respect voor elkaar en weer voor het blok.
  5. Via één van mijn webwinkels verkoop ik sieraden, deze voldoen allemaal aan de waarborgwet, nu is recentelijk een sieraad aangekocht door een particulier. Deze aankoop werd echter direct doorgestuurd naar één van de toezichthouders van de waarborgwet, het sieraad is daar gecontroleerd en getest op echtheid van de edelmaterialen. Dat was vanzelfsprekend helemaal in orde. Er is dus sprake geweest van een soort van mysterie shopper. Echter ben ik zelf ook gaan onderzoeken en de particulier is eigenlijk een collega juwelier, en juist dat geeft mij een rare bijsmaak aan deze zaak. Dat er gecontroleerd wordt vind ik oke, maar dat dit dus wordt geiniteerd door "collega" juweliers vind ik bijzonder twijfelachtig. Ik heb dit onder productberscherming gezet, omdat de waarborgwet ervoor is om toezicht te houden op het beschermen van de producten van edelmetaal, mocht dit niet het goede forumdeel zijn dan hoor ik dat graag.
  6. inhakend op dit topic, Moet je de boeken meegeven?
  7. Ondertussen ben ik wel zo handig (of niet) geweest dat ik de labels van de leverancier met een unieke code vervang door mijn eigen unieke code.
  8. Aan iedereen die ondertussen gereageerd heeft ontzettend bedankt, ondertussen heb ik alweer een zeer onbeschofte mail gekregen van de leverancier dat hij voor maandag een reactie verwacht met mijn leverancier, met de nodige juridische dreigingen welke bijna op chantage lijken. Stel dat ik maandag inderdaad een brief/mail krijg van een advocaat hoe kan ik hier dan het beste op reageren? Maar mede met de hier gegeven antwoorden ga ik met een geruster gevoel het weekend in. Snap gewoon niet dat sommige leveranciers zo moeilijk doen, ik schaad het merk niet, ik lever meer service dan mijn concurrenten en neem op de koop de garantie gevallen op de koop toe (ik kan tenslotte niks terugsturen) en als klap op de vuurpijl hoorde ik laatst van een branche-genootje dat ik niet onderdoe voor het grootste verkooppunt en ondertussen al als voorbeeld gebruikt wordt in een verkooppraatje van de vertegenwoordiger.
  9. Momenteel verkoop ik een bepaald product wat ik niet rechtstreeks via de Nederlandse importeur krijg, deze wil namelijk niet aan mij leveren omdat ik geen winkel heb met een etalage en geen centrum locatie heb. (wel winkel/detailhandel bestemming). ik werk voornamelijk of afspraak en de klanten komen bij ons via internet. Internet is daar in tegen weer geen probleem want er zijn intussen meerdere verkoop kanalen die ook online het product verkopen (maar met een fysieke winkel op de plekken waar de NL importeur ze graag wil hebben) De producten komen nu via een goed bevriende leverancier uit het buitenland (in de EU) naar NL zij verkoop het aan mij met een paar procent extra boven haar inkoop, dat verschilletje wat overblijft is genoeg voor mij. Nu wordt ik dus met enige regelmaat lastig gevallen door de Nederlandse importeur, ik mag dit niet, ik mag dat niet en eigenlijk moet ik maar gewoon stoppen. Ik gebruik mijn eigen foto's, ik gebruik geen merk in een domeinnaam, ik scoor alleen ontzettend goed in Google door de juiste teksten en in tegenstelling tot mijn directie concurrenten lever ik wel service en dat uit zich weer in positieve forum postings door klanten. Nu begint echter de leverancier/fabrikant en merkgerechtigde van het product zich er tegen aan te bemoeien, zij wil weten wie mijn leverancier is, en wil dat voor een bepaalde datum weten, maak ik dat niet bekend voor de gestelde datum dan gaat men juridische stappen tegen mij ondernemen. Dit spelletje heeft de importeur ook geprobeerd, echter is het nooit tot juridische stappen gekomen en bleef het bij bluf. nu heb ik een aantal vragen: - Ben ik verplicht mijn leverancier bekend te maken bij de merkgerechtigde? - Import vanuit het buitenland (EU land) mag toch zonder toestemming van de merkgerechtigde? Nog wat details: - ik houd mij aan de verkoop advies prijs zoals deze in Nederland is vastgesteld - ik verkoop geen imitatie - ik heb ook een ander merk in de zelfde branche als leverancier, welke elkaar "bijten" Iemand nog tips om dit traject goed aan te pakken?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.