OAF

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  1. Uiteraard, de uitgaven zijn voor 100% als kosten geboekt op de winst en verlies rekening. Daarna heb ik aan het bedrijfsresultaat 26,5% van de representatiekosten toegevoegd, wegens de niet aftrekbaarheid. Mijn probleem was eigenlijk dat ik de eind balans niet in evenwicht kreeg, vandaar mijn vraag.
  2. Ik ben momenteel met de jaarrekening bezig van een medische holding Bv. Ik ben bekend met de beperkte aftrekbaarheid van sommige kosten, in dit geval congresbezoek. Ik heb het resultaat uit de onderneming met 26,5% opgehoogd, want de representatiekosten bleven onder € 4100,-- Mijn vraag is nu, waar laat ik de niet-aftrekbare 26,5%, mijn idee is rekening courant aandeelhouder, maar is dit juist? Alvast dank. Oscar
  3. Geachte forumleden, Ik kom al enige tijd op dit forum, als gast, voor oplossingen voor problemen. Nu heb ik een probleem waar ik niet uitkom. Ik huur sinds augustus 1987 een winkelruimte van een groot pensioenfonds. In de huurovereenkomst wordt gesproken over een huurprijs en een huursom. Indertijd is er een huurprijs afgesproken van FL 16.650 per jaar (dit is f. 185/m2) Omdat ik een startende ondernemer was en mijn geld liever wilde besteden aan inventaris en handelsgoederen is er afgesproken dat de verhuurder een inbouw (keuken, CV, toilet etc) voor mij zou verzorgen. Hiervoor is afgesproken dat de huursom 5 jaar lang verhoogd zou worden met f. 4350,-- daarna 5 jaar f. 2407,-- en de laatste 5 jaar f. 1335,-- per jaar. Er staat letterlijk: "De huursom zal worden verhoogd met een bedrag over de eerste 5 jaar van f. 4350,-- excl.OB per jaar, over de tweede 5 jaar van etc..." Verder is afgesproken dat de huurprijs jaarlijks zal worden geïndexeerd. De rest is gewoon een standaard overeenkomst. Door nacalculatie op basis van de indexcijfers heb ik het gevoel dat ik jarenlang teveel huur heb betaald, dit zal ik nu moeten na rekenen. Om deze reden heb ik enig vragen aan de leden van dit forum. 1) Is er juridisch een verschil tussen de begrippen huursom en huurprijs. 2) Moet de vergoeding voor de inbouw in de indexering worden meegenomen. 3) In geval 2 het geval is hoe verloopt dan de indexering vanaf september 2002 nadat de inbouw eigenlijk is betaald/voldaan/afgeschreven. Alvast dank voor uw aandacht.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.