Met Bobex-België heb ik een slechte ervaring opgedaan.
Op 18/9/2009 ondertekende ik een “Basic Activatie”-kontrakt à 675 € / jaar. Op dit kontrakt zelf stonden er geen verkoopsvoorwaarden vermeld, maar wel “alle handelingen, diensten en overeenkomsten zijn onderworpen aan de voorwaarden vermeld op onze website: www.bobex.be. De klant erkent de algemene voorwaarden te kennen en te aanvaarden zonder voorbehoud”.
Ondanks tientallen prijsofferten als leverancier kon ik geen enkele (0) bestelling binnenhalen en na een aantal maanden keek ik er niet naar om, in de veronderstelling dat de zaak na één jaar afgesloten was.
Op 18/10/2010 kreeg ik een nieuwe rekening voor opnieuw 1 jaar inschrijving à 675 €. Ik protesteerde deze rekening en Bobex stelde een minnelijke schikking voor (1/2 betalen), dat ik evenmin kon aanvaarden. Op 3/1/2011 ontving ik een ingebrekestelling van een groot advokatenkantoor in Brussel (Van Alsenoy & Partners) om 1.009,31 € te betalen.
Conclusie: “Basic Activatie” was, alleszins voor mij, een kompleet lege doos en de handelspraktijken van Bobex-België zijn zoals hierboven beschreven.
De zaak zal voor de rechtbank komen. Wordt vervolgd.