Merlac

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Merlac's trofeeën

  1. Om nog terug te komen op je vraag wat het incassobureau nu als bewijsstuk (getekend) ziet is een passage uit de koopovereenkomst. 1.De aanwezige COURANTE bedrijfsvoorraad zal op de dag van de overdracht in overleg overgenomen worden tegen de faktuurprijs en zal door koper(s) op de dag van de overdracht worden voldaan aan verkoper(s) a. dit overleg heeft nooit plaatsgevonden b. er is meerdere malen aangegeven dat wij (nieuwe eigenaar)de voorraad niet over wil nemen. c. dit weet de oude eigenaar want die heeft nog getracht goederen retour te sturen. d. de voorraadlijst klopt ons inziens niet en is in detail tot een doosje tandenstokers toe ingediend. Iemand hier nog reactie op?
  2. Bedankt voor je reactie, Het schrijven waarover je spreekt van de Sligro (ja ook onze klant en goed bevriend) wat kan ik hiermee aantonen / bewerkstelligen? Ik heb het ook over een termijn in mijn brief aan het incassobureau gehad. Dat als ze binnen 10 dagen niet gereageerd zouden hebben ik de zaak als afgehandeld zou beschouwen. Ze hebben ruim 16 dagen later pas een antwoord gegeven. Kan ik hier ook nog iets mee? Verder zal ik toch maar overgaan op het ingebreke stellen van de oude eigenaar. Ik heb hier geen zin in maar hij laat mij geen keus.
  3. Onlangs de brief aan het incassobureau 09-02-2011 waarin ik heb aangegeven niet te gaan betalen en aan heb gegeven het direct maar voor het kantongerecht te laten voorkomen hebben ze mij weer een brief gestuurt 03-03-2011. In mijn brief heb ik de volgende zin erin geplaatst. Wij vertrouwen erop u met deze brief juist geïnformeerd te hebben. Indien ik binnen tien dagen na dagtekening van deze brief van u geen schriftelijk, gemotiveerd, antwoord heb ontvangen, dan neem ik aan dat u met mijn voorstelling van zaken akkoord gaat. Ruim 3 weken later reageren ze nog eens. Tevens heb ik onderstaande alinea gebruikt. Ik wijs u er verder op dat indien ik genoodzaakt word om verder met u over deze onterechte vordering te corresponderen ik gedwongen zal zijn om administratiekosten bij u in rekening te brengen. Deze kosten worden begroot op c.a. 20 euro per pagina (ex BTW) en dienen binnen 14 dagen na ontvangst van mijn factuur te worden betaald. Verzoeke bij correspondentie altijd ons referentie nummer te vermelden. Zal ik ze een rekening sturen? of is dat ietwat kinderachtig? Op alle feiten die ik aanbreng in mijn verweer geven ze aan dat dit niks met de voorraad te maken heeft en ze claimen dat het overleg tussen mijn vrouw en de verkopende partij niet heeft plaatsgevonden maar dat hij wel was geweest. Is niks van waar maar wat moet ik hiermee?
  4. Beste Jasper, Bedankt! Dat ga ik nu zeker doen! Iemand anders nog tips?
  5. Mijn vrouw heeft een zaak overgenomen (november 2010) waarbij ook de bestaande bedrijfvoorraad overgenomen kon worden. De afspraak was dat de oude eigenaar op de dag van de verkoop samen met mijn vrouw de te overnemen voedsel voorraad door zou nemen. Dit is nooit gebeurd. Na de overname is de oude eigenaar nog een aantal keren langs geweest voor wat zaken en er is hem toen letterlijk meerdere malen verteld dat de voorraad niet overgenomen zal worden omdat de zaak een aantal weken zou worden gesloten ivm verbouwing wat dan ook heeft geresulteerd in een prachtige zaak. Maar dat terzijde, toen de oude eigenaar dat vernam heeft hij nog geprobeerd om de voorraad retour te sturen naar de Sligro wat hem niet meer lukte omdat zijn rekening bij hen was opgeheven. Uiteindelijk dreigde zijn vrouw met een incassobureau waar we zojuist een brief van hebben ontvangen. Hij heeft half november nog wel de drank voorraaad opgehaald maar de rest niet. De claim bedraagt 2414,36 vermeerderd met 357 buitengerechterlijke kosten. Wij hebben daarintegen ook nog geld tegoed daar wij ten tijde van overname niet vrijelijk over het gehuurde konden beschikken. De bovenwoning van het pand was namelijk nog bewoont en deze huurster is na 1,5 maand pas verhuisd. Wij hebben deze huur nooit gezien. Verder stonden er in het koopcontract twee zaken waar een overname som voor betaald is welke niet van de oude eigenaar waren. Te noemen het servies en de pin automaat. Maar nu zitten wij dus met een incasso in de maag. Morgen gaan wij al wel een aangetekende brief sturen naar het incasso bureau maar we weten niet zo goed hoe te handelen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.