maas86

Junior
  • Aantal berichten

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student

maas86's trofeeën

  1. Uit mijn loonadministratie komt de volgende journaal uitrollen (cijfers zijn fictief) totale kosten werkgever 300.000 (debet) te betalen loonheffing 91.000 (credit) te betalen bedrijfstak eigen reg. 21.000 (credit) netto loon 200.000 (credit) reserveringen 18.000 (credit) vrijval reserveringen 19.000 (debet) kosten werkgever 19000 (credit Mijn vraag is wat boek ik op de winst en verlies en wat op de balans? Ik heb nu alleen de totale kosten werkgever op de winst en verlies geboekt, de rest op de balans [titel verduidelijkt - mod]
  2. je kan toch ook gewoon een factuur maken met 0% BTW Komt op hetzelfde neer.
  3. Deze peroon heeft een vaste rit bij ons. hij werkt het hele jaar door, elke week (Vakantieperioden buiten beschouwing gelaten) soms 3dagen in de week soms 4
  4. Een var hebben we al (var-wuo) maar een var word zo makkelijk gegeven.
  5. Excuses wij maken een creditfactuur, en sturen het op. Wij zitten in de sector transport: goederenvervoer over de weg Hoe zit het met de btw regeling bij doorfacturering
  6. Onderaannemer zegt van niet, maar hoe kan ik dit controleren
  7. voorbeeld: Wij sturen onze onderaannemers een factuur van 5000 incl btw ( de btw vragen wij terug in onze OB aangifte €867,77) nu moeten er een aantal kosten worden doorberekend omdat hij gebruik maakt van onze busje. Autoverzekering: € 150 Wegenbelasting: € 40 Leasekosten € 400 totaal: 590 Moet ik nu een factuur maken van 590 + 123,9 btw = 713,90 of Moet ik nu een factuur maken van 487,60 + 102,40 btw = 590 We houden elke maand 590 in op zijn factuur
  8. Het gaat om 2 verschillende ondernemers en dezelfde belastingkantoor ik dacht dat ik ooit een keertje een stuk had gelezen over de belastingdienst, dat ze administratiekantoren niet te vaak mogen lastigvallen met controles.. (ik kan het ook gedroomd hebben)
  9. Het beste is om nog een grootboek aan te maken voor prive storting en alle prive stortingen daar op te boeken. Bij de aangifte moet je ze dan ook appart opgeven, zo kan de belastindienst zien hoeveel jij opgenomen hebt om van te kunnen leven.
  10. Een controle voorbereiden kost tijd.
  11. het is 2 x voor een andere klant van het boekhoudkantoor
  12. hoe vaak mag de fiscus een controle doen op een boekhouderskantoor. zij er regels over geschreven? de reden waarom ik het vraag is omdat wij 2 belastingcontrole hebben in 1 week en verplaatsen willen ze niet [titel verduidelijkt - mod]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.