jeanpierre7

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    anders

jeanpierre7's trofeeën

  1. Hallo allemaal, Wij hebben een aantal zaken voor ons nieuwe kantoor aangeschaft. Vraag is nu wat tot de inventaris behoort. - 8 stoelen (per stuk minder dan € 450) maar wel in één keer aangeschaft. - Jaloezieën 4 (per stuk minder dan € 450) - Raambedekking totale kosten boven de € 2000 Graag horen wij jullie mening Jeanpierre
  2. Bedankt voor je reactie, Dat is inderdaad ook veel logischer. Probleem was echter dat het restant BPM 0% btw heffing heeft. Ik had geen idee dat je ook op verkooporderregelniveau kon aangeven welke BTW heffing van toepassing was. Wij werken uitsluitend met 19% vandaar. Nu heb ik een debiteur voor ons personeelslid aangemaakt en de betaling daarmee afgestemd. Vervolgens uit de omzet gehaald en op de rekening verkoop bedrijfsmiddelen geboekt.
  3. Wij hebben een auto verkocht aan een personeelslid. Met de BPM ben ik er wel uitgekomen. Ik wil echter de verkoopopbrengst niet in de omzet en verkoopstatistiek hebben, maar als kostenpost. Hiervoor heb ik ons eigen bedrijf als crediteur aangemaakt en vervolgens een creditfactuur van 8000 euro gemaakt. Heb ik dit zo goed gedaan of had ik voor het personeelslid een crediteur moeten aanmaken? Hoe moet ik dit doen als we een auto aan een garage verkopen? Crediteur maken van deze garage of ons eigen crediteurennummer gebruiken? Ik hoor graag van jullie
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.