lucian b

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Female

lucian b's trofeeën

  1. Geweldig al die mensen die mee denken !! Ik ben al overeengekomen ondertussen, dat de vorige eigenaar geen BTW meer berekend, ik ga dit zwart op wit zetten in de intentieverklaring die we beide moeten ondertekenen. Kom ik bij een tweede en derde vraag : Ik neem alleen inventaris over, geen voorraad ! De overname vind plaats 1-1 2013, dat duurt nog even, maar krijg ik de financiën rond, dan moet ik al juni dit jaar op inkoop voor orderen zoals dat heet, voor de collectie die dan vanaf 1-1-2013 in de winkel hangt. Stel er gaat tussen nu en 1-1-2013 iets van de inventaris stuk, b.v de kassa ! Of de pinautomaat. Is hij verplicht dat te vervangen op zijn eigen kosten ? Of kan het zijn dat hij zegt, ja jammer voor jou, maar ik koop geen nieuwe meer . Ik leen wel even wat. En jij ziet maar hoe je weer aan nieuw komt. Is hij verplicht om alles wat er nu staat, te vervangen tegen een vergelijkbaar product, als er een intentieverklaring is opgesteld ? En andere vraag, ik weet dat ik financieel alles rond krijg, ik teken een definitief contract voor overname, maar hij gaat alsnog b.v in okt 2012 failliët. Ik heb al wel kosten gemaakt door een voorraad in te kopen ( voor orderen) , maar heb dan geen winkel meer om het in te verkopen, en geen inventaris meer. Loop ik dit risico ? En wat dan ? Hoe werkt dit ?
  2. Jij ook bedankt voor je reactie, Nee ik krijg mijn eigen huurcontract met de huurbaas. Ik krijg ook een andere huur, en andere voorwaarden. gr Lucian
  3. Bedankt voor je snelle reactie. Super !
  4. Hallo, Ik ben sinds vandaag lid. En ik hoop iets te kunnen geven, en uiteraard ook te krijgen via dit forum. Ik heb een vraag. Ik ga binnen kort de damesmode zaak waar ik momenteel werk, voorzetten onder een eigen naam. Ik neem voor een bepaald bedrag inventaris over , en zogenaamde goodwill zit daarbij in. Er is geen aantoonbaar klanten bestand, er zijn geen vaste leveranciers, en geen bestaande contracten die ik hoef over te nemen. Het gaat om een huurpand met een eigen huurbaas. 4 week geleden hebben wij het bedrag mondeling afgesproken, maar nu wil hij opeens dat ik btw ga betalen over het afgesproken bedrag. Ik heb op vele sites gezocht, en iets gelezen over art. 31 dat art. 37 d is geworden. Maar ik vroeg mij af, ben ik nu wel of niet verplicht die btw extra te betalen ? Is er sprake dat art. 37 d geldt voor mij als koper ? Ik hoop op een antwoord, mijn dank al vast hiervoor. M.v.r.g.r. Lucian b
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.