Erik Zikken

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

Erik Zikken's trofeeën

  1. Maar als ik je tussen de regels goed begrijp kan ik de bedragen (EV, VV, RC) bij elkaar optellen en dat als start saldo gebruiken? Ik heb ergens een onderbuik gevoeld dat het eigen vermogen straks gebruikt gaat worden voor het afgeven van bankgaranties her en der. Hoe verwerk je dat in een liquiditeitsoverzicht? En hoe gek ben ik.. maar rente bedragen zit toch geen btw in? Wederom bedankt voor je tijd en hulp! Gr Erik
  2. Beste Remco, Bedankt voor je antwoord! Er is beschikbaar: EV: 18.000,00 VV: 30.000,00 RC: 10,000,00 Maar moet ik in de eerste maand de aanschaf van inventaris bijv. meenemen? MBT je electra vraagstuk: dat was mijn eigen gedachte ook. heb dus 19% aangehouden. Gr Erik
  3. Beste allemaal, Ook ik ben bezig met mijn ondernemingsplan en inmiddels aangekomen bij de liquiditeitsbegroting. Ik heb er al veel over gelezen, maar heb een aantal specifieke puntjes waarvan ik graag jullie hulp wil / advies hoor) Mijn bedrijfsidee is niet heel erg moeilijk: Een reisbureau. En ik weet het.. ik ben gek in deze tijd ;) Maar ik zit nogal te knoeien met de BTW en de verdeling van inkomsten. Een aantal touroperators zal mij gaan inschalen op een directincassosysteem: de klant betaald rechtstreeks aan de touroperator en die keert zijn commissie uit per kwartaal. Een aantal zal me vertrouwen op me blauwe ogen en vriendelijke lach en de betaling van de reissom via het reisbureau laten gaan. Volgens mij moeten de inkomsten dan ook worden gesplitst in Reissommen (reisbureauincasso's), commissie (direktincasso's 1x per kwartaal)en administratiekosten. Klopt dat? Mag ik de verdeling Directincasso 80% en Reisbureauincasso 20% aanhouden? is mijn inschatting daarover reëel? iemand ervaring hiermee? Voor deze bedragen kan ik de getallen uit mijn exploitatiebegroting gebruiken vermeerderd met 19% BTW? Ik ga mijn bedrijf deels financieren met een lening, die aangewent gaat worden voor met name interieur en inventaris. Daarnaast heb ik in mijn plan een krediet opgenomen van €10.000,-- op de RC. Hoe verwerk ik dit en kom ik uit tot een begin saldo van de RC? In aanmerking nemen dat er namelijk in het begin een kredit bestaat van €10.000,--, een EV 18.000,-- en dan die lening (ca € 30.000,--) En als laatste een stomme vraag: wat betalen we aan BTW over de Energie? Over de belasting die er in zit 19%, maar over de rest? en moet je zo ver splitsen? of mag ik van 19% uitgaan? Ik hoor graag jullie adviezen! [titel aangepast - mod]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.