dannyw

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

dannyw's trofeeën

  1. Postkamerinrichting, wat een woord. Maar inderdaad, dit is waar ik naar op zoek was! Ik denk dat ik hier wel wat ideeën op kan doen.
  2. Bedankt voor het meedenken. Er worden opzich al niet heel veel verschillende maten doosjes gebruikt dus hier valt niet veel winst mee te behalen, al is het de moeite waard er nog even naar te kijken. Vrijwel alle maten doosjes worden veel gebruikt dus een opsplitsing hierin is weinig zinvol en eigenlijk onmogelijk i.v.m. de aanlevering richting de inpakkers. Ik ga hier nog even mee verder om te kijken wat mogelijk is.
  3. Daar zijn we inderdaad mee bezig, dit was èèn van die punten. We hebben ook al wat andere punten doorgevoerd maar hier komen we niet helemaal uit.
  4. Hallo, Ik ben op zoek naar een aantal oplossingen om het inpak proces in ons magazijn efficiënter te laten verlopen. Het belangrijkste punt is de werkplek van de inpakkers. Op dit moment hebben wij simpelweg een aantal planken hangen met daarop een voorraad doosjes. Inmiddels hebben wij redelijk wat verschillende maten doosjes, zowel brievenbus als pakket dozen. Doordat het nu wat drukker word moeten deze doosjes door de dag heen vaak worden aangevuld. Zeker de al gevouwen brievenbus doosjes nemen veel ruimte in. Ik ben nu op zoek naar een oplossing om de werkplekken beter in te kunnen richten. Op internet heb ik gezocht naar eventuele oplossingen, echter krijg ik veel oplossingen voor het magazijn zelf en niet voor de order inpakkers. Graag hoor ik of iemand hier tips en ideeën heeft. Alvast bedankt!
  5. @Sabra, zoiets zou goed mogelijk zijn, ik ben hier momenteel mee aan het puzzelen en vroeg me ook vooral af hoe andere erover denken. Als je webshop's bezoekt is het lastig te zeggen wat hun handelswijze is aangezien veel producten van een dropship leverancier ook gewoon in te kopen zijn.
  6. Het zou gaan om leveranciers met verschillende producten. Het zit hem ook niet in de voorraad maar in het aanbod. Het lijkt mij beter en leuker om zelf om productassortiment samen te kunnen stellen als het assortiment van één leverancier over te nemen. tevens lijkt het mij een risico om compleet afhankelijk te zijn van één leverancier, stel dat de samenwerking niet goed verloopt, afspraken niet worden nagekomen, slecht werk word geleverd of het bedrijf failliet gaat. Dan zou ik of in één keer met lege handen staan of met spoed op zoek moeten naar een nieuwe leverancier omdat de huidige dan mijn naam niet ten goede komt. Zolang het producten bedraagt met een grotere marge is twee keer verzendkosten rekenen geen enkel probleem, als is het wel jammer. Gaat het om kleinere producten met een kleine winstmarge dan zou dat een probleem kunnen worden, als deze situatie veel voor zou komen. Op dit moment probeer ik een beetje een situatie schets te maken hoe groot de kans is dat ik de dubbele verzendkosten voor eigen rekening moet nemen. Bedankt voor het mee denken, soms krijg ik hier op het forum door één opmerking of post al een andere inkijk op zaken waar ik mezelf al een tijdje op aan het blindstaren was!
  7. Hallo, Ik ben bezig met het opzetten van een webshop, ik wil gebruik gaan maken van dropshipping. Het probleem waar ik tegen aan loop is dat ik niet afhankelijk wil zijn van één leverancier. Als ik echter met twee of drie leveranciers ga werken loop ik de kans per bestelling twee of drie keer verzendkosten te moeten betalen die ik natuurlijk niet door kan berekenen. Hoe lossen jullie dit op of hoe gaan jullie er mee om? Gebruik je maar één leverancier? neem je het risico? Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.